Portada Política Nel Senáu van falase toles llingües menos una: l’asturiana

Nel Senáu van falase toles llingües menos una: l’asturiana

by asturnet

El Plenu del Senáu aprobó esti miércoles tres d’un alderique polémicu una propuesta pa reformar el so Reglamentu que va permitir xeneralizar l’usu de toles llingües autonómiques menos l’asturiana. L’euskera, el catalán, el valencianu y el gallegu pudieron sentise esti día llibremente nes intervenciones de dellos y delles senaoes.

Namás s’opunxeron a la propuesta la senadora d’UPN, María Caballero, y el PP en bloque arguyendo que’l castellán ye la llingua común a tolos senadores y que estos son representantes del pueblu español y non de los sos territorios.

La non oficialidá de la llingua asturiana dexa ota vuelta arrequexáu un derechu fundamental en perxuiciu de los asturianos.

La iniciativa partió de 34 senadores de tolos grupos, nun siendo del PSOE y del PP, que quieren estender estes llingües más allá de la Comisión Xeneral de Comunidaes Autónomes, na que yá se puen emplegar. L’alderique de güei foi intensu y el presidente Javier Rojo tuvo que pidir en delles ocasiones “respetu y silenciu” a los miembros de la cámara, que nun paraben de facer comentarios. Y dende la tribuna amás tuvieron llugar les apelaciones personales d’unos voceros a otros y tamién a senadores del PP que vienen de Comunidaes con llingua propia, ente ellos, a Manuel Fraga.

Tamién te podria gustar