Mozos de L.lena y d’Amorebieta-Etxano entamen un intercambiu pa compartir y espardir la so cultura propia

30 abril 04:47 2014 Imprimir

Al traviés de les asociaciones Ixuxú Asturies-Euskal Herria elkartea y Xunta Cultural Rebelgu, los conceyos d’Amorebieta-Etxano (Bizkaia) y L.lena (Asturies) impulsaron un intercambiu cultural xuvenil col enfotu de sofitar la creación moza, fomentar la rellación ente cultures y persones, visibilizar la diversidá llingüística, promocionar la música local y dar a conocer la cultura tradicional de los dos pueblos acullá de les sos fronteres.

El 3 de mayu, una ventena de mozos zornotzarras van visitar La Pola, a onde van treslladar una amuesa de la so cultura y de les sos creaciones. A la mañana, miembros del grupu de dances Udabarri va facer una amuesa de dances vasques na plaza Alfonso X El Sabio. Siguirá-y a la tarde una charra sobre l’usu del euskera ente la mocedá d’Amorebieta-Etxano y la proyección del curtiu de la realizadora local Lara Izagirre “Next Stop: Greenland”.

P’acabar a la nueche, y tres un nuevu espectáculu de dances de los representantes d’Udabarri, el grupu de ska-erromeria Eromen va ufiertar un conciertu xunto cola banda l.leniza de hardcore-punk Adizión Etílika. Va ser na carpa de la Plaza Alfonso X El Sabio, onde tol día va haber música y barra, coincidiendo col pasu pel conceyu de la vuelta ciclista.

N’Amorebieta-Etxano, el 31 de mayu, van ser los l.lenizos los que devuelvan la visita. El programa va entamar cola actuación de dellos miembros de la Banda de Gaites Güestia al mediudía nel Parque Zelaieta. A la tarde, el responsable del Serviciu de Normalización Llingüística de la Comarca la Sidra, Pablo X. Suárez, va falar de la llingua asturiana y de les sos polítiques de normalización.

Darréu va proyectase “Suena’l camín”, un documental alrodiu la música asturiana que ganó en 2005 el premiu del concursu “Nun mos cuntes películes, fáiles”, convocáu pol Conseyu de la Mocedá del Principáu d’Asturies. Ún de los sos realizadores, Efrén Álvarez Acebal, va ser l’encargáu de presentar esta obra que grabó na so adolescencia xunto a otros collacios de L.lena.

La degustación de sidra asturiano y vasca al ritmu d’Eromen y Adizión Etílika va poner fin a al segundu intercambiu cultural desendolcáu por Ixuxú Asturies-Euskal Herria elkartea, asociación de xente asturiano emigrada al País Vascu que fai de ponte social y cultural ente los dos pueblos.

  Categories:
Loading Facebook Comments ...