Portada Lliteratura ‘Mordese la llingua’, de Darío Villanueva, gana’l Premiu Estragal

‘Mordese la llingua’, de Darío Villanueva, gana’l Premiu Estragal

by redacción asturnews

La Fundación Francisco Estragal otorgó l’undécimu Premiu Francisco Estragal al Llibru del Añu 2021 a Darío Villanueva (Villalba, Llugo, 1950), escritor y exdirector de la Real Academia, por Mordese la llingua. Corrección política y posverdad, un ensayu editáu por Espasa.

Tratase de la segunda ocasión na que’l premiu de la Fundación Francisco Estragal reconoz el xéneru del ensayu, dempués de ‘Transición’ de Santos Juliá, según destacó esti martes el presidente del xuráu, Manuel Llorente, quien aseguró que’l llibru de Darío Villanueva “resulta una llectura bien relevante nestos momentos de despiste y tracamundiu de la sociedá”.

El premiu ta dotáu con 12.000 euros, una cantidá cola que’l Conceyu de Majadahonda (Madrid) contribuyi como patronu a la Fundación Francisco Estragal, y una escultura diseñada por Alberto Corazón.

Villanueva aseguró en conociendo’l fallu del xuráu que ta bien satisfechu con Mordese la llingua: “Ye’l mio estrenu como ensayista de temes non puramente lliterarios y ye un llibru que me ta dando munches allegríes. Quiciabes porque salió nel momentu oportunu, la posverdad y la corrección política tán nel candeleru y a toos afectar”. Un llibru nel que Villanueva afirma que na globalizada sociedá de la información “instalóse la desinformación de la mano de dos fenómenos sintomáticos del nuesu tiempu: la corrección política y la posverdad, manifestaciones contemporanees de la quiebra de la racionalidá y la babayada”.

Darío Villanueva ye profesor eméritu na Universidá de Santiago de Compostela, de la que foi rector ente 1994 y 2002. Dende 2008 ocupa’l sillón D de la Real Academia Española, que la so dirección asumió de 2014 a 2018, de la que la presidencia de Fundéu y de l’Asociación d’Academies de la Llingua Española (ASALE). Ye correspondiente de la Accademia della Crusca de Florencia y de siete academies de ASALE.

Ente los sos llibros figuren ‘Trayectoria de la novela hispanoamericana actual’, escritu en collaboración con J. M. Viña Liste (1998), y ‘Teoríes del realismu lliterariu’; ‘Estructura y tiempu amenorgáu na novela’ (1977; 1994), ‘El polen d’idees’ (1991), ‘Valle-Inclán, novelista del Modernismu’ (2005), ‘Da palabra non tempo. Estudos y ensaios de lliteratura’ (2007) —escritu en llingua gallega—, ‘La poética de la llectura en Quevedo’ (2007) y ‘Les fábules mentiroses. Llectura, realidá, ficción’. ‘El Quixote antes del cinema: Filmoliteratura’ (2020), la so autobiografía universitaria y académica ‘De los trabayos y los díes. Filoloxíes’ (2020) y l’ensayu premiáu fueron dalgunes de los sos últimos llibros.

El fallu tuvo llugar na see de la Fundación, na biblioteca municipal Francisco Estragal en Majadahonda, onde s’axuntó’l xuráu presidíu por Manuel Llorente, periodista del diariu ‘El Mundu’, ya integráu por Carlos Aganzo, poeta, director de Relaciones Institucionales de ‘El Norte de Castiella’ y subdireutor de la Fundación Vocento. Amás, tuvo integráu por César Antonio Molina, escritor y exministro de Cultura; Fernando R. Lafuente, secretariu de Redacción de la Revista d’Occidente’; Fanny Rubio, poeta, escritora y catedrática de Lliteratura de la Universidá Complutense de Madrid, y Santos Sanz Villanueva, críticu y catedráticu de Lliteratura de la Complutense.

N’ediciones anteriores fueron reconocíos llibros como ‘Na vera’, de Rafael Chirbes (2013); ‘Desaprendizajes’, de José Manuel Caballero Bonald (2015); ‘Patria’, de Fernando Aramburu (2016); ‘Transición’, de Santos Juliá (2017); ‘Sur’, d’Antonio Soler (2018); ‘Tiempos recios’, de Mario Vargas Llosa (2019) y ‘Les maravíes’, d’Elena Medel (2020).

Tamién te podria gustar