Portada Sociedá Moratinos defende que l’asturianu va ser oxetu d’especial atención nes instituciones comunitaries

Moratinos defende que l’asturianu va ser oxetu d’especial atención nes instituciones comunitaries

by asturnet

El ministeriu d’Esteriores y de Cooperación del gobiernu español empobinó una carta oficial el 21 de setiembre al conseyeru de Xusticia, Seguridá Pública y Esteriores del Gobiernu del Principáu, Francisco Javier García Valledor, na que se respuende a la solicitú fecha pol conseyeru encamentando la difusión del asturianu nel ámbitu comunitariu. La carta, firmada pol secretariu d’Estáu pa la Unión Europea, Alberto Navarro, amuesa el deséu del ministeriu de que la llingua asturiana sea oxetu ‘d’especial atención’ na Unión y refuga la posibilidá de considerala a tolos efectos como una llingua oficial.

El secretariu d’Estáu declara na carta tomar ‘mui bona nota’ de les esmoliciones del conseyeru asturianu y del so interés “por ser reconocía nel senu de la Unión Europea la diversidá cultural y llingüística d’España”. Nesi sen, Navarro remembra-y a Valledor la inclusión na parte del Acta Final del proyectu constitucional comunitariu d’una declaración na que se “confirma el compromisu de la Unión cola diversidá cultural d’Europa y la especial atención que se va siguir prestando a éstes y otres llingües”.

El representante del ministeriu qu’encabeza Miguel Angel Moratinos refuga darréu que l’asturianu vaya tener la mesma consideranza que les llingües oficiales del estáu: “ye obvio que nun se va poder facer una traducción oficial del Tratáu en llingua asturiana pal so depósitu na Secretaría Xeneral del Conseyu”. Les razones son el calter de llingua non oficial del asturianu, dao qu’esti derechu a facer una traducción con destín a la Secretaría del Conseyu “ta limitáu a les llingües que tienen estatutu oficial en tou o parte del territoriu d’un Estáu miembru)”.

Na parte final de la carta, el secretariu d’Estáu pa la Unión Europea caltién que les anteriores razones nun esclúin que la llingua del Principáu “sea oxetu de ‘especial atención’ por parte la Unión”. Esti tratamientu especial comprométese una vez que’l Tratáu constitucional lu ratifiquen tolos estaos miembros y entre en vigor”.

La difusión del conteníu de la carta d’Esteriores coincide coles últimes declaraciones del conseyeru Valledor, feches nel pielle de la Olimpiada de Deportes Autóctonos, na que se reafirmaba na so pitición y encamentaba a los sos socios de gobiernu un compromisu real cola llingua asturiana

Tamién te podria gustar