Portada Sociedá Migoya compromete la entrada en vigor del Plan de Normalización pa xineru de 2005

Migoya compromete la entrada en vigor del Plan de Normalización pa xineru de 2005

by asturnet

El documentu col que’l Gobiernu autonómicu planifica y estructura la promoción del asturianu pa los prósimos tres años tará en vigor en xineru de 2005. Asina lo comprometió esti mediudía n’Uviéu la conseyera de Cultura, Ana Rosa Migoya, quien destacó l’aumentu presupuestariu de 1,4 a 1,7 millones d’euros que tendrán l’añu prósimu les polítiques de promoción de la llingua asturiana dende l’Executivu.

Nuna comparecencia pública na que detalló les cifres correspondientes a la so Conseyería dientro de los Presupuestos Xenerales del Principáu pa 2005 -cuyu anteproyectu entró el pasáu llunes na Xunta Xeneral-, Migoya precisó que l’aumentu del 20 por cientu na promoción llingüística traduciráse nun incrementu de toles llinies d’ayudes que yá tan en marcha p’alitar l’usu a tolos niveles del asturianu.

En total, Cultura manexará en 2005 un presupuestu total de 105 millones d’euros, lo que supón un aumentu relativu del 17,3 por cientu respecto a les cifres de 2003 y favorez al departamentu dirixíu por Migoya como la Conseyería con mayor incrementu presupuestariu.

Esi impulsu económicu emplegaráse, ente otres acciones, n’entamar una gran campaña d’ámbitu estatal pa promover Asturies como destín turísticu (3,4 millones d’euros), en sufragar el plan de ‘marketing’ de la Sociedá Rexonal de Turismu (más de 5 millones) y en da-y puxu a la Orquesta Sinfónica’l Principáu, que salvará’l déficit crónicu qu’arrastra con un presupuestu superior a los 4 millones d’euros, un 10 por cientu más que nesti exerciciu.

Amás d’eses actuaciones, Cultura sofitará con 840.000 euros los actos conmemorativos del 25 aniversariu de los Premios ‘Príncipe de Asturias’, ingresará nes arques del Conseyu de la Mocedá un total de 343.000 euros y, mui especialmente, apostará por llevar a bon puertu, con 8 millones d’euros, los estremaos proyectos conteníos nel Plan Director de la Universidá Llaboral, en Xixón, que’l Gobiernu prevé tener aprobaos nun plazu másimu de tres meses.

Ente ellos figuren la creación d’un centru d’arte y l’habilitación de les instalaciones dende les qu’empezará a emitir, nel segundu semestre de 2005, la radiotelevisión autonómica, ente que consumirá un total de 8,3 millones d’euros pa la so puesta en marcha, incluyendo la construcción de dependencies nel conventu de les clarises de la Llaboral y l’alquisición d’equipos técnicos.

Tamién te podria gustar