Portada Sociedá Migoya asegura que’l plan integral de política llingüística aprobaráse esta mesma selmana

Migoya asegura que’l plan integral de política llingüística aprobaráse esta mesma selmana

by asturnet

Sedrá mañana, xueves, si nun hai inesperaes complicaciones d’última hora. La conseyera de Cultura, Comunicación Social y Turismu, la socialista Ana Rosa Migoya, aseguró ayeri que’l Plan de Normalización Sociollingüística aprobaráse a la fin na reunión ordinaria’l Gobiernu prevista pa mañana, y avanzó que’l 40 por cientu de les midíes trazaes nel documentu de política llingüística competen a otres conseyeríes ayenes a Cultura.

Migoya pronunció eses pallabres nuna xuntanza que mantuvo n’Uviéu con representantes del Observatoriu de Política Llingüística, qu’acudieron a la sé de Cultura pa urxir el cumplimientu de los alcuerdos sobro normalización del asturianu firmaos nel pactu de Gobiernu ente PSOE ya Izquierda Xunida-Bloque por Asturies y pa espresar una doble impaciencia: polo que tovía nun se fizo y tamién pol curtiu plazu qu’hai pa lo que queda por facer, yá que l’Executivu acércase al ecuador de la llexislatura autonómica.

Según los responsables del Observatoriu qu’acudieron a la cita -na que tamién participaron el director xeneral de Política Llingüística, Carlos Madera, y el xefe de la Oficina de Política Llingüística, Ramón D’Andrés- la másima responsable de Cultura dio por fecho que’l plan de normalización aprobaráse mañana, depués de seis selmanes d’espera, anque una cabera torga amenaza con interponese nel llargu partu’l documentu: La fuerte gripe cola que Migoya se retiró ayeri darréu de la reunión. Na axenda oficial del Gobiernu, la titular de Cultura nun tien comprometida la so presencia en nengún actu pa güei.

Más d’un terciu, fuera de Cultura

Poco se sabe entá del testu final que s’ellabora dende la pasada primavera y que mañana algamará previsiblemente rangu de llei pa estructurar la política llingüística d’equí a 2007. Miembros del Observatoriu felicitáronse, ensin embargu, de qu’a lo menos el 40 por cientu de les midíes concretes plantegaes nel plan de normalización dependan d’otres conseyeríes ayenes a Cultura porque, entienden, eso garantiza una normalización social más amplia del asturianu n’estayes esenciales como, por exemplu, la educación.

Ana Rosa Migoya refirióse asinamesmo a la validación de los primeros topónimos tradicionales en llingua asturiana, pasu pal que yá tán dispuestos cuatro conceyos, y argumentó que la recuperación de la toponimia implica tamién a otres conseyeríes, polo qu’evitó poner plazos precisos.

Archivu. El 70 por cientu de los alcuerdos llingüísticos del pactu de Gobiernu permanez na ‘nevera’ 19 meses depués

Tamién te podria gustar