Portada Educación Media Europa usa les notes pa evaluar el modelu educativu

Media Europa usa les notes pa evaluar el modelu educativu

by redacción asturnews

El rendimientu de los estudiantes afitáu nes notes y nel exáme ye’l modelu que más de la metá de los países europeos empleguen pa evaluar les sos escueles y a los sos docentes.

Hasta 18 países de la Unión Europea y la so redolada, como Francia, Reinu Uníu, Dinamarca, Holanda o Bélxica, empleguen esti modelu, mentantu que n’España, igual que n’Alemaña, aplícase solo en delles zones. Y hai otros 10 países, ente los que s’atopen Finlandia, Grecia o Italia, que nun utilicen los datos de los alumnos o directamente nun someten a los sos centros a nengún tipu d’evaluación esterna.

Son les conclusiones d’un informe recién publicáu pola Comisión Europea: Indicadores estructurales pa sistemes de formación n’Europa. El trabayu analiza múltiples indicadores y datos educativos de los 28 Estaos miembros de la UE, a los que suma Bosnia-Herzegovina, Montenegro, Macedonia, Noruega, Serbia y Turquía.

L’alderique sobre la evaluación docente y qué conteníos y aspeutos tendría d’incluyir esa evaluación en casu de que se ponga en marcha ta nel so puntu álgido estos díes n’España, a malpenes un mes de les elecciones xenerales del 20 d’avientu. El Gobiernu del PP espera un Llibru blancu sobre los profesores que prepara’l pedagogu y filósofu José Antonio Marina. Les sos declaraciones sobre que “los bonos profesores nun pueden cobrar igual que los malos” alocaron jai díes un alderique sobre formación y evaluación docente qu’España nun resolviere.

El PSOE, pela so parte, cerró yá’l so propiu documentu sobre la figura del profesor, nel que propón evaluaciones voluntaries a los docentes (con conteníos por determinar) y apueste por una carrera docente más amplia, centrada nel procesu de formación.

“A lo llargo d’Europa, la evaluación de les escueles foi creciendo n’importancia pa evaluar la calidá de la educación”, señala l’informe de la Comisión Europea. El trabayu recueye que les evaluaciones al sistema educativu pueden cubrir distintes actividaes escolares y aspeutos de la organización de los centros.

Pa midir el desempeñu de los estudiantes, inclúin resultancies n’exames nacionales o estandarizados, como yá fain Madrid y Cataluña, o básense na progresión de los estudiantes. En menor midida, basen los sos analises n’encuestes nel mercáu de trabayu o midiendo’l grau de prestu de los padres.

L’informe inclúi exemplos concretos como’l de Dinamarca, onde inspectores analicen les resultancies de los alumnos, tantu al traviés de pruebes nacionales como n’exames finales o les estadístiques del pasu de la educación primaria a la secundaria. En Portugal, estos exames nacionales inclúin otros aspeutos, amás de les notes, como la posición socioeconómica de los alumnos, el númberu d’estudiantes per clase, el nivel educativu de los padres o la estabilidá llaboral de el profesores, ente otros. N’Irlanda, revísense les citaes evaluaciones esternes y tamién la progresión de los estudiantes.

Tamién te podria gustar