Portada Sociedá Más d’ochenta collectivos faen causa común pola oficialidá, cola inédita participación del PP

Más d’ochenta collectivos faen causa común pola oficialidá, cola inédita participación del PP

by asturnet

El Partíu Popular (PP) participa per primer vegada de forma activa nun movimientu que reclama de forma “inescusable” la oficialidá de la llingua asturiana. El Conceyu Abiertu pola Oficialidá, qu’ayeri se presentó n’Uviéu, axunta a más d’ochenta organizaciones polítiques, sindicales, cíviques y culturales nun llabor qu’albidren durará tres años y qu’ha cuayar na declaración “irrenunciable” del asturianu como llingua oficial na inminente reforma del Estatutu d’Autonomía del Principáu.

Esa oportunidá perdióse na última revisión del testu, aprobada en xineru de 1999, y agora que la cuestión de la oficialidá “ta más madura, namás fai falta un emburrionín social” p’algamala. Asina lo entiende el miembru de la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana Fernando Álvarez Balbuena, que fexo de voceru’l collectivu na presentación de la plataforma y que sorrayó que’l llabor qu’agora s’entama tien una fecha de caducidá: El Conceyu disolveráse cuando se faiga efectiva la prósima reforma estatutaria, daqué que Balbuena camentó que nun va ser una realidá a lo menos hasta mediaos de 2007.

Pa entós, esperen los integrantes del Conceyu, la oficialidá debe ser un fechu, frutu d’un “altu consensu que yá esiste” na sociedá asturiana y productu, n’ultima instancia d’una decisión política. Por esa razón, tien especial relevancia la participación del PP -anque inda ensin firmar el manifiestu fundacional- nes reuniones onde se deciden los futuros pasos del collectivu. Amás de los populares, que participen como partíu, el PSOE ta presente al traviés de la so estaya de Mocedá, y los representantes del Conceyu Abiertu enfótense en contar cola firma de dambes organizaciones “nun plazu razonable”.

De ser asina, tolos partíos políticos con representación parlamentaria na Xunta Xeneral del Principáu avalaríen espresamente la petición de la oficialidá de la llingua asturiana na nueva redacción del Estatutu, yá qu’Izquierda Xunida-Bloque por Asturies figura yá como firmante’l manifiestu.

De fechu, los miembros del Conceyu Abiertu pola Oficialidá -cuya reivindicación apoyen esplícitamente los principales sindicatos d’Asturies, CCOO, UXT, CSI, USO y Suatea- esperen incorporar darréu nueves firmes qu’avalen el so manifiestu, nel que s’esixe la declaración del asturianu como llingua oficial na renovación del Estatutu pa que “sía posible facer vida con total normalidá tanto n’asturianu como en castellanu”.

L’asuntu cuerre priesa, según Pilar Fernández, representante del Conceyu, yá que la oficialización ta teniendo un camín “tan llargu, que igual nos muerre la llingua nes manes”. Y nesa futurible declaración d’oficialidá va ser vital, aseguraron los representantes del collectivu, que se mantenga la percepción “que yá hai, por parte de los grandes partíos políticos, de qu’esti procesu (la oficialidá) yá nun tien vuelta”.

No inmediato, el Conceyu Abiertu pola Oficialidá trabayará tanto n’esplica-y a la ciudadanía qué supondrá la declaración del asturianu como llingua oficial, como na reivindicación social p’asoleyar que trátase d’una cuestión “de drechos ciudadanos”.

Tamién te podria gustar