Portada Sociedá Madera afirma que queden “detáis” p’aprobar el plan de normalización y felicítase pol procesu na toponimia

Madera afirma que queden “detáis” p’aprobar el plan de normalización y felicítase pol procesu na toponimia

by asturnet

Nun hai grandes inconvenientes que frenen l’aprobación del Plan de Normalización Sociollingüística, sinón que queden “detáis” y el testu definitivu validaráse en Conseyu de Gobiernu nes prósimes selmanes. Asina lo afirmó güei el director xeneral de Política Llingüística’l Principáu, nun alcuentru con representantes del Observatoriu de política llingüística.

Según los miembros d’esti collectivu qu’acudieron a la xuntanza col altu cargu de Cultura -los escritores Taresa Lorences ya Ismael González Arias-, Madera convino en que ye necesario tomar midíes concretes lo más aína posible pa que la política llingüística’l Principáu cuaye en resultaos concretos. Ente eses midíes, destaquen dos: L’aprobación del plan de normalización y la oficialización, tamién en Conseyu de Gobiernu, de los primeros topónimos tradicionales en llingua asturiana.

Nesti sen, Madera felicitóse de la bona marcha’l procesu de recuperación de los nomes de llugar -nel que yá tán implicaos 21 de los 78 conceyos d’Asturies- y especuló con que la definitiva lluz verde a les primeres llistes de topónimos podría llegar incluso antes que l’aprobación del plan de normalización.

Nel alcuentru de Carlos Madera col acabante constituyir Observatoriu de política llingüística plantegóse amás la necesidá de que la llingua asturiana seya declarada oficial pa evitar tou tipu de discriminaciones, a lo que’l director de Política Llingüística respondió qu’urxe aplicar midíes concretes, afitar “bases difíciles de desenraigonar” por Gobiernos posteriores, p’asegurar la pervivencia del asturianu.

L’Observatoriu de política llingüística presentóse en públicu’l pasáu sábadu como una plataforma impulsada por quince personalidaes vinculaes a la cultura. L’aprobación inmediata’l plan de normalización, la presencia “inescusable” del asturianu na radiotelevisión autonómica y l’apoyu al “intensu, rigorosu y positivu” llabor de la Xunta de Toponimia son tres de les sos reivindicaciones fundacionales.

Archivu. L’Observatoriu de política llingüística urxe l’aprobación del plan de normalización

Tamién te podria gustar