Portada Sociedá Los trabayadores de les oficines de Normalización critiquen el pieslle de la de Mieres otra vuelta a la espera de sovención

Los trabayadores de les oficines de Normalización critiquen el pieslle de la de Mieres otra vuelta a la espera de sovención

by asturnet

Nun duru comunicáu, nel que se critica la postura de la Dirección Xeneral de Política Llingüística y del Conceyu de Mieres, l’Asociación de Trabayadores de la Normalización Llingüística, asoleya la so esmolición pola falta dafechu de procuru pa cola continuidá del trabayu que se desendolca en delles Oficines de Normalización nos conceyos, de la que Mieres, qu’acaba pesllar temporalmente otra vuelta, ye un exemplu nidiu.

Nesi comunicau, qu’asoleyaren esti martes pela mañana, dizse que “va casi pa ocho años desque s’abrieron los primeros servicios de normalización nos conceyos d’Asturies. Años nos que dende l’Asociación de Trabayadores de la Normalización Llingüística trabayamos por buscar soluciones a la inestabilidá llaboral y a la temporalidá de dellos SNL, presentando propuestes a la Dirección Xeneral de Política Llingüística pa iguar esta situación. La respuesta nestos últimos años foi la d’ignorales y nun dar soluciones a los problemes que venimos denunciando”.

El motivu del comunicáu ye que “esti mes, el Conceyu Mieres volvió pesllar el Serviciu de Normalización esperando la llegada de la financiación del 2011 que la Conseyería supuestamente va dar. Nun entendemos cómo unos Conceyos, contando cola mesma financiación, caltienen el SNL abiertu tol añu mientres que’l de Mieres sufre añu tres añu la desconsideración, dexadez y falta de compromisu de los/les responsables municipales y, al empar, del Principáu d’Asturies.

Según asoleya nesta Nota de Prensa l’Asociación, “la Dirección Xeneral de Política Llingüística tien de garantizar que los SNL puedan desenvolver el so trabayu nunes condiciones estables y dignes. El métodu pol que se financien estos servicios ye claramente insuficiente y nengún añu garantizó la continuidá de tolos SNL y eso ye demostrable, basta con mirar pa lo que vien pasando munches veces nel Conceyu Mieres y n’otros”.

Por mor d’esto, nesta Asociación nun sons a entender “cómo ye posible que la Dirección Xeneral de Política Llingüística conceda subvenciones pa los SNL y nun garantice’l so funcionamientu l’añu enteru y nin siquiera lleve un control de cuála ye la política lllingüística que se desenvuelve nesi Conceyu. El pieslle del SNL de Mieres tien un problema añadíu y ye que nestos meses los SNL desenvuelven y diseñen toles campañes empobinaes a la normalización del asturianu. ¿Quién va desenvolver esi trabayu?, ¿hasta cuándo va tar peslláu?, ¿qué va pasar coles perres que yá públicamente nel BOPA se sabe tán destinaes a cubrir estes campañes?, ¿cómo va xustificales un conceyu que tien zarráu’l serviciu encargáu de facelo?”.

Pa los trabayadores de les oficines de normalización, “los conceyos tienen una responsabilidá evidente nel pieslle del SNL, pero la Conseyería, que ye la que financia’l SNL, tien una responsabilidá mayor, por ser l’organismu que xestiona esti dineru públicu y que tien el deber de controlar el so gastu y evitar la so malversión. Ye vergonzoso que nel mes de setiembre pieslle un SNL, porque se ta interrumpiendo’l trabayu pola normalización y dignificación de la llingua asturiana, pero más vergonzoso ye que la Dirección Xeneral de Política Llingüística nun dea soluciones, cuando de continuo pretenden vendenos el so apueste pola normalización.

Dende l’ATNL tiense “un conceptu diferente de normalización al de la DXPL: la normalización ye’l mediu pel que consiguir un fin, la dignificación del idioma d’Asturies; pa la Dirección Xeneral de Política Llingüística paez ser que, en cambiu, la normalización consiste en xestionar perres públiques ensin control nengún sobre la so inversión efectiva nesta mesma xera”.

Tamién te podria gustar