Portada Sociedá Los partíos mayoritarios abren el camín pa la reforma del Estatutu cola coficialidá fuera de les previsiones

Los partíos mayoritarios abren el camín pa la reforma del Estatutu cola coficialidá fuera de les previsiones

by asturnet

Habrá consensu en puntos esenciales. El presidente’l PP n’Asturies, Ovidio Sánchez, avanzó güei que la so formación entrará dende yá na reforma del Estatutu d’Autonomía y buscará l’alcuerdu col restu de partíos representaos nel Parlamentu autonómicu, PSOE ya Izquierda Xunida-Bloque por Asturies. Socialistes y conservadores, que sumen 41 de los 45 diputaos na Xunta Xeneral, empezarán a negociar cola coficialidá de la llingua asturiana fuera de los sos planes.

La propuesta d’entendimientu cursada por Ovidio Sánchez ratifica la inminente apertura’l procesu de reforma del Estatutu, que l’asturianismu ve de forma unánime como una oportunidá decisiva pa que l’idioma asturianu resurda o desapaeza: Si’l nuevu testu estatutariu nun incorpora de forma espresa la coficialidá de la llingua asturiana, diagnostiquen llingüistes y espertos europeos, l’idioma dará un pasu definitivu p’hacia la estinción.

En principiu, la Federación Socialista Asturiana yá anunció -en boca de la conseyera de Cultura y vocera’l Gobiernu, Ana Rosa Migoya- que los socialistes opondránse a la coficialidá y apostarán por fórmules de mera promoción institucional del asturianu. El PP, pol so llau, acudirá a la negociación del nuevu Estatutu cola so postura tradicional roceana a apostar por una llingua que considera virtual y artificial.

Con esi panorama, sólo los cuatro parlamentarios d’Izquierda Xunida-Bloque por Asturies sofitaríen la declaración del asturianu como llingua coficial na renovación del Estatutu, una cifra enforma insuficiente -frente a los 41 diputaos de PSOE y PP- pa llevar alantre la oficialidá y que condiciona la capacidá de presión que tendrán nes negociaciones los socios de los socialistes nel Gobiernu’l Principáu.

Archivu. Migoya avanza que los socialistes opondránse a incluyir la coficialidá na reforma del Estatutu

Tamién te podria gustar