Portada Sociedá Los organizadores de la Escola Fermín Penzol llamenten l’ausencia de Xeira y la Xunta

Los organizadores de la Escola Fermín Penzol llamenten l’ausencia de Xeira y la Xunta

by asturnet

La presentación énte los medios del programa de la I Escola Permanente Fermín Penzol de Ribadeo valió pa que la conceyala de Cultura del conceyu agospiador Mari Luz Álvarez llamentara l’ausencia de la Xunta pola Defensa de la Llingua y de Xeira nes xornaes. La responsable de Cultura de Ribadeo, del BNG, criticó a les asociaciones asturianes y acusóles de ser “títeres” de l’Academia de la Llingua.

La edil nacionalista calificó de ‘boicot’ l’anunciu de Xeira y la Xunta de nun acudir a la Escola Fermìn Penzol y lo que calificó de “absoluta dependencia” de l’Academia d’estos colectivos, controlaos, a xuiciu de la conceyal “al través de la fidelización de beques, ayudes y subvenciones”.

Les declaraciones de la edil de Cultura de Ribadeo recibieron darréu el retruque d’Izquierda Asturiana (IAS). La formación nacionalista asturiana considera “intolerable” el fechu de qu’un cargu públicu critique a una institución llingüística asturiana “acusándola prácticamente de práctiques mafioses, acusase a les organizaciones referenciales de defensa del asturianu y del gallegu asturianu, Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana y Xeira, de ser títeres sin opinión propia que respuenden a les órdenes d’instancies esternes y atacase a partíos políticos asturianos acusándolos de facer crecer una polémica inesistente”, asina como de “emponderar l’actitú d’un Presidente, Tini Arecestá, que ta siendo el más nefastu nel ámbitu de la defensa de los derechos llingüísticos y de la cultura de los y les asturianes de tola democracia”, afirma IAS.

La formación nacionalista asturiana caltién que “énte la falta de respuesta apropiada por parte de les instituciones únicamente nos queda la organización d’un movimientu ciudadanu que consiga despertar les conciencies y les acciones de los políticos” y considera “un bon momentu” pa facelo la prósima convocatoria’l 5 de payares d’una manifestación entamada pol Conceyu Abiertu pola Oficialidá.

Tamién te podria gustar