Portada Música Los músicos debaten alrodiu les camudaciones nel tiempu de los mp3 y les pirateríes industriales

Los músicos debaten alrodiu les camudaciones nel tiempu de los mp3 y les pirateríes industriales

by asturnet

Los tiempos tán camudando pa la industria discográfica y mientres haya artistes cola capacidá pa crear canciones va siguir habiendo música de más o menos difusión. Esa foi una de les idees recurrentes nes que coincidieron los músicos convocaos a reflexonar n’Intersecciones alrodiu de los retos a los que s’enfrenta’l negociu del discu y los propios artistes énte un presente anublayáu pola piratería y l’avidez infartucable de los remanadores del mercáu. Escontra esos nublayones les nueves formes d’accesu y consumu de música al traviés d’Internet escamplaben, pa los participantes na mesa redonda celebrada ayer en Xixón, l’horizón dica otros tiempos, que nun tienen por qué ser apocalípticos.

Miqui Puig, cantante y cabeza visible de “Los Sencillos” -un grupu de los ochenta-noventa que circuló énte les llendes del ésitu comercial y conoció tamién l’otru llau del negociu-, remembraba con catalana sensatez que “cuerre’l pánicu cada vez qu’hai camudaciones impredecibles, pasó cuando s’inventó’l tocadiscos y habíalos que sentenciaben el fin de la música en vivo, agora otros aguarones asemeyaos cuiden que la piratería y les descargues d’Internet son los nuevos xinetes del Apocalipsis, yo cuento que mentres haya xente quien a facer canciones, bones canciones va siguir habiendo quien les busque y les atope per una vía o otra, xente que siga diendo a conciertos, simplemente va cambiar la manera d’acceder a unos trabayos artísticos, que mesmo güei malpenes dexen nengún marxe de beneficiu al artista: ¿qué ganamos en cada discu, un euru?, nun creo que vaya dinos peor agora”. Genís, l’alma mater de “Astrud”, veteranu como Puig del negociu, coincidía nesta reflexón: “soi sigo siendo un románticu al que-y gusta sacar discos, nuestros o d’otros, sicasí nun creo que sea’l fin del mundu, güei la xente descarga les canciones d’Internet y igual ye esi el formatu al que vamos avezanos, ye como volver a los tiempos nos que la xente namás conocía la música poles canciones qu’emitía la radio, escuchaba una canción y disfrutaba d’ella, puede que volvamos a dalgo asemeyao, al consumu de canciones que baxamos, escuchamos y disfrutámosles, nin siquier va haber capacidá física p’almacenales toes y ¿pa qué?, descargamos canciones que nun vamos ser quien a escuchar en tola vida y igual eso ye lo que ta cambiando”. L’otru participante na mesa redonda d’Intersecciones, Big Toxic, atopaba nes nueves formes de difusión del trabayu creativu de los músicos “una ventana abierta, una salida fuera dica otros llugares onde la música independiente y non condicionada pol mercáu interesa más qu’equí, onde paez que namás interesa’l flamenco

o esa otra música que ponen embaxo’l marchamu de lo latino, como si una cumbia fuere más española qu’un fragmentu d’una ópera china”.

Tolos tres músicos, afalaos pol periodista Alex Z, coincidieron en que’l futuru negru auguráu polos cabezaleros de la industria discográfica énte un presente empobináu al futuru pola difusión masiva del formatu mp3 y les amenacies de la piratería, nun se correspondía col interés que la xente siguía a caltener pola música: “Mientres menguen les viendes de discos, l’asistencia a conciertos y a macroconciertos medra y naide nun lo puede negar”, afirmaba Miqui Puig p’añedir: “cómo puedo pensar nun futuru hostil nesi sen cuando güei cualquiera nesti mesmu estáu puede ver nel mesmu menú d’un conciertu a grupos o artistes que de la que yo empecé nesti negociu, nun va tantos años yera un auténticu luxu poder ver o había que dir bien llonxe a los sos conciertos, el problema nun ye esi sinón los cabezaleros del negociu que van xugar al golf y lleven vida d’auténticos pijos, los que topes nún d’esos conciertos non por interés de ver a nuevos artistes sinón porque te dicen: ‘ye que tengo tres grupos equí’, esos son l’auténticu peligru, los que namás creen nel negociu non na creatividá de los músicos”. Genís de “Astrud” diba más alló: “a mi sinceramente nun m’importa muncho que desapaeza el formatu CD, a fin de cuentes un meru soporte dixital, estéticamente bastante feu que recuerda a un ceniceru, les canciones van siguir circulando y amás vamos llibranos de dir a una compañía ufiertando un trabayu nuestru y nun tener d’escuchar esa fras maraviellosa: ‘ah, mui interesante, grabái el discu y después falamos, y mentantu, toma, esto pa que merquéis un ecualizador y los gastos’, inda asina yo voi siguir editando discos, porque me presta, soi ún d’esos retrógrados a los que-yos presta editar el trabayu de dalguién que-y interesa”. Big Toxic dio una vuelta al debate nel sentíu más prácticu: “a mi eses camudaciones tan horroroses pa dalgunos válenme pa facer un trabayu que puedo controlar en tou momentu, puede facelo ún mesmu, dende la masterización hasta’l clip, la manera de dalo a conocer, igual ye esa llibertá del músicu la que temen los popes del negociu”.

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