Portada Música Los músicos afiten n’Ayande la necesidá de camudar les cadarmes de la promoción musical asturiana

Los músicos afiten n’Ayande la necesidá de camudar les cadarmes de la promoción musical asturiana

by asturnet

El destín de les subvenciones y la profesionalización de la industria cultural y musical asturiana foron delles de les cuestiones centrales del alderique que caltuvieron músicos, críticos, periodistes ya investigadores en La Puela d’Ayande, convocaos pola Fundación Belenos nel so VII Seminariu d’Estudios Asturianos pa falar de “La música tradicional asturiana. Actualidá, tendencies y evolución”.

Los díes 11 y 12 de payares cellebróse na Puela d’Ayande el Seminariu d’EStudios Asturianos de la Fundación Belenos, qu’algamaba la so séptima edición. Esti añu dedicóse a la música tradicional y la so evolución nos últimos años. Y pa ello la Fundación Belenos cuntó con especialistes na materia como ye’l casu de Xosé Ambás, José Ángel Hevia o Ismael González Arias. El sábadu 11 de Payares entamaron los alcuentros, tres de la presentación de Lisardo Lombardía y l’alcalde d’Ayande, con una conferencia de Xosé Ambás col títulu de ““El fondu de la tierra: la voz de la tradición na música asturiana d’anguanu”, na que’l cantante ya investigador ufrió una bona amuesa de fontes orixinales nes que basaran les sos composiciones grupos como nos que participa elli y dellos otros casos de la música folk d’anguaño. Ambás dexó bien afitada la importancia de les fontes orixinales nel remanecer del folk asturianu.

Tres de la conferencia d’Ambás toco-y el turnu a Inaciu Llope y la so conferencia “Los signos del aire: una xenealoxía del folk asturianu”, na que fizo un repasu enforma granible de la evolución reciente de la música folk nel país.

Y tres de la xinta aportó la conferencia de José Angel Hevia, qu’embaxo’l títulu “Industria cultural y música asturiana” averó al públicu qu’enllenaba’l salón d’actos del Ayuntamientu d’Ayande a la necesidá de afrontar la música folk dende una perspeutiva más comercial ya industrial, al empar de los tiempos d’anguañu. Hevia debatió tres de la so conferencia dellesde les cuestiones per elli plantegaes, como’l tratu del músicu cola SGAE y la necesidá de firmar los arreglos de les músiques tradicionales emplegaes nes composiciones por parte’l músicu, dexando a les clares la so opinión de que les subvenciones deberíen empobinase a la promoción del consumu y non a la edición.

El sábadu 11 presentóse tamién el discu colectivu “Homenaxe a Aires de Palo”, nel Café Centro de La Puela y, darréu cellebróse un Filandón nel mesmu llugar.

Les xornaes finaron el domingu con una Mesa reonda sobre la “Música tradicional asturiana: estáu de la cuestión”, que moderada por Lisardo Lombardía cuntó cola participación d’Aurelio Argel, críticu musical, Ismael González Arias, Escritor y críticu musical,Ignaciu Llope y los músicos Xosé Ambás y José Ángel Hevia.

Tamién te podria gustar