Portada Patrimoniu Los grupos políticos renuncien a pedir la devolución de los documentos del Archivu de Salamanca

Los grupos políticos renuncien a pedir la devolución de los documentos del Archivu de Salamanca

by asturnet

Los documentos asturianos espoliaos na Guerra Civil permanecerán en Salamanca. Los tres grupos políticos con representación na Xunta Xeneral del Principáu, PSOE, PP ya Izquierda Xunida-Bloque por Asturies, amosaron ayeri la so rocea a reclamar formalmente la devolución tres del ‘sí’ de los espertos a les pretensiones de Cataluña, según una consulta que güei publica’l diariu La Voz de Asturias.

Acordies cola información asoleyada nesti periódicu, los argumentos de los dos partíos con mayor númberu de representantes nel Parlamentu autonómicu nun camuden respecto a les tesis que veníen manteniendo: Los socialistes defenden que, al tar los documentos microfilmaos, la so consulta pue facese n’Asturies en condiciones afayadices con independencia d’ú tean los orixinales. El PP, pol so llau, sigue la proclama qu’esti partíu defende a nivel estatal y sostién que l’Archivu de Salamanca ha permanecer como ta pa evitar l’espardimientu de los sos fondos.

Esa mesma idega suxierla Izquierda Xunida-Bloque, formación que comparte’l Gobiernu autonómicu colos socialistes y que pide una acción sosegada a la hora de plantegase si Asturies tien que reclamar o non los documentos que-y correpuenden, más de 700 caxes con documentos del primer terciu’l sieglu XX depositaes nel Archivu de la Guerra Civil de la ciudá castellana.

Un grupu de 17 hestoriadores, archiveros, intelectuales y xuristes recomendó el pasáu xueves, con 14 votos a favor y tres abstenciones, la devolución a Cataluña de los documentos catalanes custodiaos nel Archivu de la Guerra Civil, en Salamanca, nun informe que nun tien calter vinculante pero qu’en principiu determinará la decisión final del Ministeriu de Cultura.

Les comunidaes de Galicia y Andalucía, la primera gobernada pol PP y la segunda en manes de los socialistes, adelantaron ayeri que nun reclamarán la restitución de los sos respectivos documentos custodiaos en Salamanca.

Archivu. El ‘sí’ a Cataluña abre la puerta a la devolución de los documentos asturianos del Achivu de Salamanca

Tamién te podria gustar