Portada Educación Los graos universitarios de trés años van desaniciase n’España pa 2025

Los graos universitarios de trés años van desaniciase n’España pa 2025

by redacción asturnews

El Gobiernu quier aprobar de cara al branu un cambéu na organización de los estudios universitarios que, ente otros cambeos, va faer sumir como tarde en 2025 les carreres con una duración de trés cursos y con 180 creitos.

El real decretu, que ta inda en fase de borrador, polo que puede sufrir variaciones, establez cuál va ser la estructura futura del modelu universitariu, bien asemeyáu a l’actual. El primer pasu, el de los títulos de grau, va tener una duración de cuatro años, o lo que ye lo mesmo, de 240 creitos, pos cada 60 creitos equivalen a un cursu. La continuación van ser los másteres d’especialización, que van poder durar ente un cursu y dos (60, 90 o 120 creitos). Superáu’l mínimu de 300 creitos, podrá empezase estudios de doctoráu. Solo hai una esceición al modelu, los cinco o seis cursos que van siguir durando les titulaciones asina diseñaes pola UE, como delles carreres técnicu y sanitariu, como Medicina.

El cambéu fundamental na estructura ye que sse desanicien los graos de 180 creitos creaos en 2015 pol Executivu del PP, que desamarraron la roxura d’alumnos y profesores y dures crítiques de bona parte de el rectores. Tratar d’un tipu de títulu escepcional» y con bien pocu ésitu n’España. A día de güei solo hai 24 graos curtios, el 0,6% del total. Bona parte d’estos títulos impartir n’universidaes privaes, sobremanera catalanes.

Los motivos de la so supresión, según el director xeneral d’Universidaes, son principalmente trés. Que «nun cumplen del tou cola llei», que reclama qu’un grau tien de dotar al alumnu d’unes conocencies «xeneralistas y amplios» sobre la materia; que pueden crear «tracamundiu» nel mercáu llaboral con títulos asemeyaos de cuatro años; y que conderguen a los alumnos a pagar másteres d’especialización de dos años, con tases hasta’l doble de cares que les de los graos.

Sicasí, José Manuel Pingarrón aseguró que’l real decretu definitivu va garantizar a tolos alumnos que na actualidá cursen esos títulos que van poder terminalos ensin cambeos. Sicasí, los centros van tener o que liquidalos o que reconvertilos en graos de 240 creitos nun plazu máximu de cuatro años.

Una segunda gran novedá que va introducir el decretu ye la posibilidá de toles universidaes de poner en marcha graos y másteres de mención dual, una fórmula que se practica nel País Vascu con gran ésitu dende va una década. Tratase de carreres nes qu’hasta casi la metá de les competencies podrán adquirise trabayando de la que s’estudia na facultá la otra metá.

Un tercer cambéu de caláu ye la posibilidá de diseñar un plan d’estudios de grau casi a la carta, como asocede en munches universidaes estadounidenses. Les titulaciones qu’ufierten esti itinerariu académicu abiertu van poder autorizalo pa un máximu d’un 10% de les sos matrícules y l’alumnu va poder cursar asignatures d’hasta dos o más títulos oficiales pertenecientes al mesmu ámbitu de conocencies o d’ámbitos allegaos.

El borrador de real decretu d’organización de les enseñances universitaries qu’ellabora’l Ministeriu d’Universidaes tien otra serie de cambeos relevantes:

  • Títulos hibridos. El decretu va regular lo que yá esiste por esixencies de la covid. Va poder haber títulos de grau o máster ‘presenciales’ (con toles sos clases físiques), ‘híbridos’ (con hasta’l 60% de los creitos non presenciales), o ‘virtuales’ (con siquier el 80% non presencial).
  • Formación permanente. Pa evitar tracamundios, los títulos propios pa la recualificación profesional van pasar a llamase másteres de formación permanente pa estremalos de los másteres oficiales d’especialización de posgrado
  • Nuevos títulos. Col enfotu de responder rápido a les necesidaes del mercáu, la acreditación d’un nuevu títulu va entainase y desburocratizarase. Va tardase un máximu de seis meses en dar la lluz verde, cuando agora pueden ser inclusive años.

Tamién te podria gustar