Portada Conceyos “Los domingos”, de Guillem Martínez, algama’l Premiu Tigre Juan 2021

“Los domingos”, de Guillem Martínez, algama’l Premiu Tigre Juan 2021

by redacción asturnews

L’Auditoriu Príncipe Felipe acoyó esta selmana la gala d’entrega de los Premios Tigre Juan que nesta edición reconocieron como ganadora la obra “Los domingos” del escritor, periodista y ensayista, Guillem Martínez.

El xuráu, compuestu por Fernando Menéndez (secretariu), Eduardo San José (vocal), Ángela Martínez Duce (presidenta), Natalia Cueto y Vicente Duque (vocales) destaca nel fallu que la obra ganadora, publicada na editorial Anagrama, “supon un exemplu brillosu y singular de lo meyor que puede dar de sí ese terrenal fronterizu nel qu’entren en contacto literatura y periodismu. “Los domingos” recueye xuna ricu heriedu de la escritura desenvuelta na prensa. L’autor, Guillem Martínez, escritor y periodista de dilatada esperiencia, concibe les columnes del so llibru como xuna suerte d’estampes o álbum de semeyes nes que s’entemecen pasáu, presente y futuru; lo personal y privao colo comuñal”.

Amás, el xuráu reconoció , na categoría de finalista, obrar Sacrificios humanos, de la escritora y periodista peruana María Fernanda Ampuero (publicada por Páxines d’Espluma) na que, según el fallu, “sale a flote la cara oculta y vergonzante de la educación tradicional. Con afiláu sentíu del ritmu, nos relatos de Ampuero desatiérrase xuna violencia contra les muyeres estructural y naturalizao”.

Pela so parte, el Xuráu del V Certame Nuevu de Relatos Curtios “Tigre Juan”, compuestu por María Avella, Diego Garot, Weimi Xu, Rubén Rodríguez, Ana García de Lloza y Virginia Gil Torrijos (Presidenta), y, actuando como Secretariu y Coordinador, Javier Gámez Carmona, decidió por mayoría, estremar como ganador al rellato Cuadiernos de viaxe, de Elisa  Palacios. Nél, valoróse “la orixinalidá nel enfoque, el tratamientu de la perspectiva, l’usu de recursos lliterarios como’l del “extrañamiento” nel desdoblamientu del protagonista o l’usu de la prosa poética, algamando d’esa manera, estilísticamente, cotes sobresalientes. Pero’l relatu nun busca solo la guapura, nin el xuegu floral, sinón que pretende y consiguir, trescalar al llector, convirtiéndolo, por arte de l’autora, n’espectador, y tamién actor, del tarrecible drama de la inmigración”.

El Xuráu alcordó premiar  tamién, con un primer accésit al rellatu Cadabre esquisitu de Roger Garrido y apurrir  un segundu accésit y en manera ex aequo a los relatos Sagena de Carlos de Francisco Cañón y Los que besen de Teresa Zurzo. Nel casu de Cadabre esquisitu, el Xuráu valoró “l’usu humor, la comicidad, el xuegu irónicu y el sentíu satíricu, que entronca cola más pura tradición lliteraria, como ferramienta para alzar una crítica”. En Sagena el Xuráu valoró nel relatu “la concepción d’un testu narrativu onde la emoción y l’argumentación histórica xunir de manera estraordinaria, para amosanos, col usu d’una mesma voz, los dos grandes temes universales: la tema del Amor y el de la Muerte”. En Los que besen, el Xuráu envaloró “la brillantez y el llirismu na simbiosis metafórica que realizó l’autora ente la pintura d’estilu surrealista Los amantes de René Magritte col gocie del amor en tiempu de pandemia, constituyendo asina un testimoniu de la asepsia táctil de los últimos meses y les faltes emocionales y la soledá qu’ella traxo”.

 

Tamién te podria gustar