Portada Educación Los docentes d’asturianu ven “namás bones pallabres” nel conceyu cola Conseyera d’Educación

Los docentes d’asturianu ven “namás bones pallabres” nel conceyu cola Conseyera d’Educación

by asturnet

Esti xueves 14 de marzu celebróse un conceyu que l’Asamblea de Docentes de Llingua Asturiana y Gallego-Asturiano “pidiere cuantayá” a la conseyera d’Educación Ana González. Al conceyu asistieron cinco persones en nome de l’asamblea y per parte de la Conseyería, amás de la propia conseyera, l’asesor en materia de Llingua Asturiana. L’asambel diz que “foron too bones palabres”. Comenten que la conseyera entamó reconociendo que, “depués del tercer anteproyectu de la llamada Llei Wert, la pelota ta en teyáu del Gobiernu del Principáu d’Asturies”. La voluntá de la so conseyería, afirmó, ye dexar l’asturianu “polo menos como taba hasta agora”, y cumpliendo la Llei d’Usu.

Dende l’Asamblea, amás de sorrayar que la situación actual “ye frutu de l’ausencia d’oficialidá del asturianu”, cosa qu’afirmen, la Conseyera “almitió pero diciendo tamién que d’eso nada”. Los docentes ficiéron-y llegar les reivindicaciones que yá plantegaren nel so momentu na asamblea. A llargo’l conceyu “tomó nota de tolo que-y diximos, y comprometer, comprometióse a poco, anque concretóse más nel tema d’Educación Infantil, no que toca a la so xeneralización”, espliquen. Amás reiteró’l compromisu nesta llexislatura en sacar alantre la especialidá. Sobre’l problema de les ratios que se apliquen nos institutos “quedó en dexalo reflexao na circular d’iniciu de cursu, clarificando que nun se puen aplicar nel casu del asturianu”.

De coses como l’asturianu como llingua vehicular, la criación de departamentos didácticos nos IES, la non segregación del alumnáu, la presencia na PAU, etc. los docentes espliquen que “tomó nota pero nun concretó nada, anque de la segregación del alumnáu sí desplicó que nun conocía esi datu y que-y paecía interesante, yá que ta mui sensibilizada con esi tema”.

Faló tamién de cómo la LOMCE diba suponer un “revolcón curricular” y qu’había que ver en qué midida diba afectar al currículu asturianu, que, según ella, “ye bien curiosu”. De toes maneres, comentó tamién que diba ser el propiu desendolque de la futura llei a nivel autonómicu el que podría valir pa fixar el profesoráu, tanto d’asturianu como de les demás materies.

En definitiva, pa l’Asamblea fueron too “bones pallabres qu’habrá que ver en qué se concreten”. Tamién-yos dixo a los docentes que “nun esperaren “una revolución” nesi tema”. L’Asamble tien claro que “la so capacidá de presión y movilización la que sirva pa obligar a l’alministración a mover ficha nesti tema, como en tantos otros”.

Documentu entregáu a la Conseyera

Tamién te podria gustar