Portada Cine Los cantares de Mus y los ‘neños de Rusia’ alcontráronse nun emocionante conciertu en Moscú

Los cantares de Mus y los ‘neños de Rusia’ alcontráronse nun emocionante conciertu en Moscú

by asturnet

Fran Gayo, componente de Mus, desplicaba unos díes enantes de viaxar a Rusia los oríxenes de “L’escaezu”, un proyectu cinematográficu de los realizadores Llucía Herrera y Xuan Lluis Ruíz alrodiu de la memoria viva de los neños espatriaos a l’antigua Unión Soviética tres la caída d’Asturies na seronda de 1937. El músicu cuntó entós que la idea surdió énte la posibilidá d’actuar pa los supervivientes d’aquella diáspora en Moscú, aprovechando la minixira del so grupu per tierres ruses. Después el proyectu foi medrando y atopando la forma d’un llargometraxe documental nel que’l conciertu de Mus colos ‘neños’ algamaba ún de los cumes emocionantes de la película en marcha.El sofitu económicu de l’Axencia Asturiana de Cooperación pa sufragar los gastos del viaxe dio-yos l’emburrión definitivu. Agora, a la vuelta de Moscú, los músicos de Mus y los autores del documental afirmen sentir “un compromisu moral irrefugable” por rematar el proyectu y barrunten la posibilidá de volver a Rusia pa completalu.

Llucía Herrera, coodirectora de “L’escaezu” y espectadora privilexada del conciertu nel Centru Español de Moscú, recuerda como ún de los momentos más entrañables del alcuentru la pitición espontánea de dellos ‘neños de Rusia’ al oyer l’últimu cantar de Mus pa que’l grupu roblare la so actuación col “Asturies patria querida” y la respuesta inmediata de los músicos d’esta banda de cultu del pop-folk independiente arrincando los sones del himnu nacional asturianu. La fidelidá a los sos oríxenes ye una constante qu’estos homes y muyeres espatriaos del so país siendo alpenes unos rapacinos caltuvieron a lo llargo de los años, asina Herrera alcordábase tamién del testimoniu d’una d’eses ‘neñes’ qu’amosaba arguyosa los papeles colos que “recuperara la ciudadanía asturiana” o la remembranza que munchos de los ‘neños’ cultivaben d’un país qu’alpenes conocieran a nun ser al través de la señaldá.

El documental de Llucía Herrera y Juan Lluis Ruíz

tenta devolvé-yos tamién a esos homes y muyeres la memoria que-yos negó un tiempu adversu y la llarga dictadura de los vencedores na guerra civil. Bien d’esa memoria ufiertáron-yoslo los propios protagonistes d’esti episodiu poco conocíu del esiliu republicanu colos sos testimonios orales y l’abonda documentación gráfica y material que conserven, amás del incuntable patrimoniu sentimental y vital. D’esos elementos aportaos polos propios ‘neños’ y de la mirada comprometía de la so cámara va iguase la narración documental del llargometraxe, un proyectu que los sos autores camienten “inda llargu y llaboriosu de rematar”.

Tres les vivencies esperimentaes na escasa selmana na que tuvieron rodando en Moscú, Herrera y Ruíz, fondamente impactaos pola presencia enfotada de los ‘neños’ supervivientes, contemplen la posibilidá: “inda un deséu más qu’una posibilidá que tengamos manera de materializar”, de volver a Rusia pa completar el documental.

El conciertu de Mus foi ún de los momentos cumes de les decenes d’hores grabaes en Moscú y cola consumación d’esti alcuentru, que’l músicu Fran Gayo afalagaba, díes enantes n’Asturies, como “un retu d’altu riesgu” pal so grupu del que desconocíen la reacción que diben tener los espectadores del Centru Español énte los sones d’una banda avezada a actuar pa un públicu mozu y desixente énte una ufierta artística como la del grupu xixonés. Agora el círculu col qu’entamó esti viaxe a la memoria callada d’unos asturianos condergaos per munchu tiempu a ser silenciu y escaezu, cerrábase pa abrir nuevos círculos concéntricos na llinia argumental del llargometraxe nel que trabayen Llucía Herrera y Xuan Lluis Ruíz. Una vuelta moral a un pasáu tan recién qu’inda vive y sueña nunos homes y muyeres que tovía son voz presente y a los que les xeneraciones futures tienen derechu a escuchar y conocer la so hestoria.

Tamién te podria gustar