Portada Cine Los cantares de Mus darán voz a la memoria de los Neños de Rusia

Los cantares de Mus darán voz a la memoria de los Neños de Rusia

by asturnet

Los realizadores Xuan Lluis Ruíz y Llucía Herrera viaxen nos prósimos díes a Rusia cola intención de rodar pal so documental ‘L’escaezu’ los testimonios de Neños de la Guerra asturianos residentes n’antigua Unión Soviética dende la so evacuación en 1937. Xunta ellos viaxa’l grupu Mus nuna minixira que los va llevar a Moscú y San Petesburgo y na qu’actuarán pa los supervivientes d’esta diáspora. El conciertu ye parte del filu argumental de la película de Ruíz, un proyectu nel que los músicos de Mus van poner dalgo más que la banda sonora.

El proyectu presentóse na Conseyería de Xusticia y Esteriores nun actu que cuntó cola presencia del so titular, Francisco Javier García Valledor, y d’un grupu d’estudiantes d’Hestoria de la Universidá d’Uviéu que realicen un trabayu, nel so casu académicu, tamién sobre la memoria de los Neños de Rusia. Entrambos proyectos cuenten col apoyu económicu de la Conseyería, esmolecida, aseguró García Valledor por “recuperar una parte de la hestoriaescaecida d’esos homes y muyeres”.

Nel actu tuvieron presentes la co-directora de “L’escaezu” Llucía Herrera y Fran Gayo, componente del grupu Mus, al so llau Pablo Montes, en representación del equipu d’investigación de la Universidá d’Uviéu y Carmen García, profesora d’Hestoria Contemporánea y coordinadora académica del trabayu.

El músicu Fran Gayo desplicó los oríxenes del proyectu cinematográficu de Ruíz y Herrera y de la colaboración de Mus nél: “contratáranos p’actuar en Moscú y San Petesburgo y nun principiu pensóse na posibilidá de que nos acompañara un equipu pa grabar les actuaciones, sicasí el fechu d’entamar esos conciertos por sí solos acabó por paecenos insustancial, l’asuntú cambió cola coincidencia del documental que proyectaron facer Xuan Lluis y Llucía, y el proyectu empezó a medrar y cobrar sentíu”. Pal músicu xixonés la posibilidá d’ufiertar un conciertu especial “con un repertoriu que nun ye’l del grupu, basáu en temes populares asturianos, va ser una auténtica preba de madurez pa nós, una esperiencia que nos va marcar y si la receptividá

d’estos ‘neños de la guerra’ ye positiva, diba ser una de les mayores satisfaciones de la nuestra vida musical, nun m’importaría después sacar un discu y que nun vendiéramos nin una copia, ya tábamos bien pagaos con esi conciertu énte esos homes y muyeres”, afirmó p’añedir que “se trata d’un conciertu d’altu riesgu, probablemente el más difícil que vamos dar nunca”. Gayo refirióse al sentíu d’un proyectu como ‘L’escaezu’ na necesidá de “recobrar una parte de la hestoria y la identidá d’Asturies que-yos foi negada” a los neños evacuaos na guerra civil y que “tamién se nos quiso negar a les xeneraciones posteriores”. La realizadora Llucía Herrera afondó nesa “falta de referencies na memoria colectiva d’un tiempu y d’una xente que formen parte de la identidá oculta d’esti país” y agradeció el sofitu de la Conseyería de Xusticia y Esteriores y de l’Axencia Asturiana d’Emigración, que sufraguen los gastos del viaxe del equipu a Rusia: “ensin esi apoyu y sobretoo el moral el proyectu hubiere sío bien difícil de llevar a cabu”. Herrera tamién quiso agradecer y tener una alcordanza especial pa la presidenta de l’Asociación de Neños de Rusia d’Asturies, Araceli García, “por toles facilidaes que nos ufiertó y el so aliendu constante nel proyectu”.

El resultáu final de “L’Escaezu” va ser un documental de llarga duración filmáu ente Asturies y Rusia colos testimonios orales de ‘neños’ evacuaos a l’antigua Unión Soviética na caida del frente republicanu d’Asturies en 1937. La presencia latente o perceptible de los sones señaldosos y envolventes de Mus, xunto a la mirada iluminadora de Xuan Lluis Ruíz y Llucía Herrera, serán los testigos de les narraciones reales de los supervivientes al tráxicu tiempu hestóricu que-yos tocó vivir y sobremanera al escaezu na memoria del presente y del futuru.

Tamién te podria gustar