Los arqueólogos afayen n’Australia l’arte rupestre más “inusual” del mundu

Los arqueólogos afayen n’Australia l’arte rupestre más “inusual” del mundu
27 mayu 08:35 2020 Imprimir

Una investigación recién na rexón del Golfu de Carpentaria, nel norte de Australia, identificó un conxuntu de motivos antropomorfos, miniatures a pequena escala con apenes unos diseños llineales.

A güeyu nun paecíen gran cosa esti conxuntu de motivos antropomorfos, pero un analís más detalláu dexó a los arqueólogos afayar que tantu’l tamañu como les formes d’esi arte rupestre yeren realmente “inusuales”. Tan raros yeren esos afayos que, tres una serie d’estudios, concluyóse que solo hai otros dos llugares del mundu nos que s’identificara la técnica pictórica utilizada, según espliquen nun artículu publicáu na revista Antiquity . Y, evidentemente, tán a mamplén de kilómetros de distancia. Pero meyor, empecemos pol principiu.

Les representaciones artístiques del abellugu predresu de Yilbilinji, nel Parque Nacional Limmen, topáronse hai malpenes trés años. El sitiu, llugar ancestral del pueblu aborixe Marra, conocer dende va décades. Entá asina, naide decatárase del arte en miniatura. Una vegada documentado dafechu, nel añu 2017, sosprendió a los especialistes que les imaxes descubiertes yeren “demasiada pequeñes”.

La mayor parte del arte rupestre estampáu en tol mundu realizóse utilizando dimensiones completes (o de tamañu natural), yá fora pa inmortalizar partes del cuerpu humanu o animal, oxetos ya inclusive materiales vexetales. Sicasí, munches de les plantiyes de Yilbilinji son demasiada pequeñes pa ser feches usando partes o oxetos reales como modelu.

Los investigadores de la Flinders University argumenten que los motivos pintáronse con una técnica de stencilling (pieza articulada) que nun s’afayó “hasta agora y qu’utilizaría plantiyes en miniatura y en pequena escala esculpíes a partir de cera d’abeyes”, escriben. “Esta cera y otres resines maleable y adesivu pueden xugar un papel más importante na creación de motivos estampaos de lo que se pensaba enantes”, añeden.

Solo hai otros dos exemplos conocíos d’esti tipu en tol mundu: unu atopase en Nielson’s Creek, en Nueva Gales del Sur; y l’otru ta na isla Kisar, n’Indonesia. Dambes representen figures humanes, lo que fai que l’amuesa australiana constituya “la concentración más grande y diversa atopada d’esti tipu d’arte”, diz Liam Brady, autor principal del artículu.

L’equipu d’arqueólogos y antropólogos, ayudaos polos los guardabosques de la zona, arrexuntaron un total de 17 imaxes feches con estes plantiyes d’ente les más de 300 atopaes en Yilbilinji. Representaben una amplia gama de motivos: humanos, animales, oxetos como bumeranes y tamién formes xeométriques.

P’atopar cómo se fixeron tuvieron qu’echar mano de les sos dotes detectivesques. Una pista provenía de la forma de les figures, qu’indicaben que taben feches de daqué que podía ser fácilmente moldiáu y pegáu a la roca. Otru detalle apaeció a partir d’otra investigación que rexistró a neños aboríxenes xugando con cera d’abeyes pa faer artículos en miniatura. Los aboríxenes australianos tamién la utilizaron como adesivu pa reparar llances y arpones yá que ye maleable, pegañosa y ta disponible en toa rexón.

Los espertos sumaron A y B y probaron si’l métodu yera efectivu. Empezaron esperimentando cómo calecer y dar forma a la cera y depués la estamparon sobre una llosa de roca pa confirmar qu’esti material yera “escelente pa faer plantiyes en miniatura”.

En dellos grupos aboríxenes, la cera d’abeyes tien un significáu espiritual, yá que se acomuñen con seres ancestrales o la buxería ya inclusive s’usa en hechicería. Que los neños fueren los que davezu xugaben con esta materia llevó a los investigadores a considerar la posibilidá de señalar a los más nuevos de la comunidá como responsables d’esti inusual arte rupestre. Yá fuera como práctica pal so futuru artísticu o como copia de les figures más grandes que faíen los adultos.

L’arte aborixe australianu representa la tradición ininterrumpida más llarga del mundu, yá que les sos primeres evidencies remontar a faen siquier 28.000 años. Pa les sos obres, usaron les sos manos, les sos bumeranes ya inclusive los pies de los emúes (un ave non voladora nativa d’Australia, l’únicu miembru viviente del xéneru Dromaius).

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