Portada Hestoria Lord Byron nun yera un depredador sexual

Lord Byron nun yera un depredador sexual

by asturnet

El poeta románticu por excelencia yera un home introvertío y cercano que fuxía del disfraz como amuesen los sos “Diarios” qu’agora recupera arriquecíos Galaxa Gutenberg, con traducción y notes de Lorenzo Llongu.
Lord Byron, el poeta románticu por excelencia, nun yera un ‘dandi’, un don Xuan que diba namorando a toles muyeres saltando de cama en cama, un depredador sexual enchíu poles pasiones, foi un poeta introvertíu y cercanu que fuxía del disfraz, como asina s’esprende de los sos “Diarios”.

Unos “Diarios” qu’agora recupera arriquecíos Galaxa Gutenberg, con traducción y notes de Lorenzo Longo, quien esplica que George Gordon, sestu lord Byron, (1788-1824), el poeta románticu foi “muncho más allá” d’esa imaxe que crució toa Europa poles sos estancies tumultuoses en Londres y Venecia y la so muerte temprana en Grecia, a los 36 años, na guerra de la Independencia. Lleendes arramaes sobro l’autor de “Don Juan” o El corsariu”, que son frutu, al so xuiciu, de les llagunes qu’esisten sobro l’estudiu de la so persona y el romanticismu inglés.

“La lliteratura romántica pasó por munchos cambeos, na dómina victoriana revisóse’l pasáu de la lliteratura inglesa y Byron y Shelley fueron refugaos; esti postreru recuperóse y Byron depués tamién gracies a la xeneración Beat que’l reivindicó, con Allan Gusberg o Keroac, y tamién pol esistencialismu francés”, esplica Longo. Pero esti vacíu sobro l’autor tamién s’esplica, según l’editor, porque dempués apaeció un tipu de crítica marxista basada nel fonduxe aristocráticu inglesa llueñe de les clases baxes, que nel sieglu XX y XXI traxo enormes discrepancies y un vacíu sobro esti autor.

L’editor llaméntase que n’Europa poques universidaes tomárense en serio l’estudiu de les obres del poeta. “Quedemos col Byron vistíu de pirata y escondíu detrás del disfraz esiste un autor universal y con obres grandes y magnas como’l inacabado ‘Don Juan'”, sostién. “La personalidá de Byron proyectóse muncho más allá d’un sieglu, la so forma de vida non solo contaminó a Baudelaire, Verlaine o Rimbaud en Francia, tamién los ‘beat’ n’Estaos Xuníos”, aprofia. “Byron xeneró xuna nueva imaxe del escritor como espectáculu, entemeció obra con vida. El so magnetismu quedó debaxo del so áurea”, sorraya.

Asina, estos diarios van ayudar a conocer al escritor de diarios, non al poeta…al home sentáu en camisón énte la so mesa, sigún se diz na introducción del llibru. Unos diarios, que per otra parte, nunca Byron pensó que se llegaríen a publicar.

“Si esto lo empezara va diez años, y siguiralo fielmente! ¡En fin! Demasiaes coses hai yá que deseyaría nun tener que recordar. Bien, tuvi lo mío de lo que se conoz como los placeres d’esta vida, y vi más del mundu européu y asiáticu que bon usu fixi d’ello. Dizse que ‘la virtú nun precisa pagu’; la verdá ye que tendría de tar bien pagada, poles molesties…”.. Asina escribe Byron nuna entrada del so Diariu de Londres (14 de payares, de 1813-19 d’abril, 1814).

Hedonista, valiente, y ronciegu a les convenciones sociales, de Byron tamién cuanta la lleenda que foi bisexual, cosa que niega l’editor.

“Amaba a les muyeres nun yera bisexual, sí conociéronse-y relación con moces de tolos sexos nos sos viaxes por Oriente y foi bien inocente y dexar traslucir, pero eso foi como remembrando la imaxe de la Grecia clásica y los protexíos. Yera bien viril y gustáben-y les muyeres y los homes fuertes pero non hasta’l puntu de tener relaciones sexuales”, esclaria.

Tamién los sos “Diarios” revelen que solo tuvo xuna dómina dedica al dandismo. Foi dandi “poco tiempu”, nel sentíu de que la moda yera lo primero xuntu cola superficialidá.

Tamién te podria gustar