Portada Sociedá L’Observatoriu ve nel apoyu de la Xunta al Plan de Normalización que’l consensu ye posible

L’Observatoriu ve nel apoyu de la Xunta al Plan de Normalización que’l consensu ye posible

by asturnet

L’Observatoriu de la Política Llingüística fai una llectura positiva de l’aprebación del Plan de Normalización Social nel parlamentu autonómicu col respaldu de tolos grupos y considera qu’eso ye una “muestra clara de quedaqué se ta moviendo na política asturiana no tocante a la cuestión llingüística”. Pal Observatoriu esto tamién ye preba de “que’l consensu políticu alredor de la normalización social de la llingua tien cada día más posibilidaes efectives”. La plataforma celebra los avances daos en toponimia y vuelve señalar les carencies del asturianu na enseñanza.

Según afirma esti organismu independiente nun comunicáu fechu públicu ayer la valoración positiva que fai l’Observatoriu del Plan de Normalización y del so respaldu na Xunta Xeneral nun supón contradición dalguna con señalar tamién les carencies en política llingüística: “L’Observatoriu, plural na so composición, nun tien nengún vínculu nin nengún compromisu con nenguna fuercia política o institución. El so únicu compromisu ye pa cola llingua asturiana. Nun tien, polo tanto, nenguna torga que-y quite de celebrar les coses que se faigan bien per parte de les instituciones públiques, nin de denunciar les que se faigan mal. Esa ye la so única función”, afirma’l comunicáu.

Ente les carencies y cuestiones pendientes la plataforma señala la situación de l’asignatura de llingua asturiana na enseñanza y la presencia que vaya tener el nuestru idioma nel Ente Públicu de Comunicación. Respective a esti segundu asuntu pal Observatoriu ye “una cuestión decisiva a curtiu plazu ye la de garantizar una presencia digna y non meramente testimonial del asturianu na radio y televisión autonómiques, lo que nun va ser posible ensin profesionales aparentes”.

L’Obervatoriu de la Política Llingüística critica a los “que oponen la oficialidá al Plan de Normalización, como si se tratara de cuestiones contradictories” y caltién que “l’aplicación del Plan, al contrario, amás de reforzar una conciencia social favorable a la normalización llingüística, tien de contribuyir a desaniciar los mieos infundaos qu’ignoren lo que se ta convirtiendo nuna realidá social”.

L’Observatoriu considera “comprensible” la insatisfación y rocea énte “l’algame limitáu del Plan”, por parte de persones y colectivos del movimientu asturianista. Nesi sen el comunicáu de la plataforma reconoz que “la conciencia de la gravedá de la situación del asturianu, el mieu a que’l retrocesu llegue pronto a ser irreversible, xustifiquen la demanda de midíes más drástiques y enérxiques, ensin l’ambigüedá o la curtiedá que presenten dellos apartaos del Plan”, inda y too pal Observatoriu “nun tienen sentíu les descalificaciones globales. El Plan llega hasta onde foi posible, y eso ye lo qu’anguaño puede dar de sí”. Enfrente d’eso pa esta plataforma: “la única alternativa qu’esiste ye’l non-Plan, ye dicir, la vuelta a la pasividá que caracterizó la última década.”

El comunicáu defende la oficialida como “una condición indispensable pa poder avanzar nel camín de la so normalización social” y qu’ésta ye una reivindicación común a tol movimientu de recuperación llingüística: “naide ye más que naide nesti tarrén y naide tien derechu a ponese más medalles qu’otros”, afirma l’Observatoriu. Darréu nel comunicáu remémbrase que namás los partíos políticos pueden traer la oficialidá: “nun foi posible hasta anguaño porque asina lo quixeron los partíos mayoritarios” y observen que “namás va ser posible cuando se produza un cambiu sustancial na actitú d’estos partíos”. Mentantu l’apueste d’esta plataforma ye dir vixilando’l cumplimientu de los conteníos del Plan de Normalización Social y señalando les carencies que se detecten nello.

Tamién te podria gustar