Portada Sociedá L’Observatoriu afala a consolidar la rede municipal de normalización

L’Observatoriu afala a consolidar la rede municipal de normalización

by asturnet

L’Observatoriu Llingüísticu aconceyó el pasáu viernes 27 n’Uviéu pa tratar dellos asuntos d’actualidá referíos a la llingua asturiana y al cumplimientu del Plan de Normalización Social del Principáu. Nuna nota pública datada na tarde d’ayer la plataforma independiente amuesa el so contentu pola oficialización de los topónimos de Carreño, El Franco y Llanes. L’Observatoriu reconoz “l’esfuerzu que dende la Conseyería de Cultura se ta faciendo por impulsar la política llingüística nel ámbitu municipal”, inda pide cambiar la política de subvenciones a los conceyos por fórmules más segures. A la fin, la plataforma, espresa la so esmolición pol refugue a la titulación de Filoloxía Asturiana y el casu de discriminación llingüística sufríu por un alumnu de la Universidá d’Uviéu.

El comunicáu que firmen los diecisiete miembros actuales del Observatoriu, toos ellos persones vinculaes al mundu cultural asturianu y a la vida pública de la nuestra comunidá, escomienza amosando la satisfacción de la plataforma pola oficialización de los topónimos de los tres primeros conceyos en llogralo, dalgo que califiquen de “pasu históricu, llargamente naguáu polos defensores del asturianu, y que pon fin a una trayectoria frustrante de venti años de la Xunta Asesora de Toponimia”. Pal Observatoriu esta oficialización de topónimos significa “dar cumplimientu a un aspectu importante del Plan de Normalización Social del Asturianu (na so Acción 36)” y felicita a los integrantes de la Xunta de Toponimia “pol so trabayu rigorosu y intensu, buscando l’acuerdu colos Conceyos y coronando col ésitu’l so llabor”, al tiempu que afala al Gobiernu “a que siga per esti camín, aprobando más Decretos d’oficialización toponímica y faciendo aplicar esta oficialidá nos usos institucionales de toa mena”.

El segundu asuntu analizáu pol Observatoriu na so última reunión foi el de l’espardimientu d’una rede municipal de servicios de normalización, un llabor nel que reconocen “l’esfuerzu que dende la Conseyería de Cultura se ta faciendo por impulsar la política llingüística nel ámbitu municipal, fomentando la creación y caltenimientu de Servicios o Oficines de Política Llingüística en diversos conceyos y mancomunidaes”, inda afirmen que l’actual sistema de sofitar económicamente a estos organismos vía subvención “nun ye’l camín óptimu, dao que nun pue asegurar dafechu la estabilidá de los Servicios de Normalización, nin la estabilidá llaboral de les persones responsables, nin tampoco afita una planificación concertada ente la Conseyería y los Servicios”. Nesi sen piden que se “aperie fórmules más segures, como la de los convenios ente la Conseyería y los Conceyos qu’afiten un mayor compromisu ente les dos partes y garanticen el crecimientu de la Rede”.

Los otros dos asuntos trataos nel aconceyamientu del Observatoriu del pasáu viernes refiérense a la situación de la llingua asturiana na Universidá. El primeru val a la plataforma pa espresar la so preocupación ente les dificultaes qu’un doctorandu de la Facultá d’Hestoria ta atopando pa inscribir la so tesis n’asturianu “pol simple fechu d’entregar la documentación n’asturiano”. A esi propósitu l’Observatoriu “quier facer notar a la Universidá d¹Uviéu que los sos servicios xurídicos nun puen dar carta de naturaleza a actuaciones que van contra derechu, conculcando lo qu¹establez la Llei d¹Usu y Promoción del Asturianu, que garantiza¹l derechu de cualesquier ciudadanu a usar llibremente la llingua asturiana (artículos 3 y 4), y los propios Estatutos de la Universidá d¹Uviéu, qu¹amparen el mesmu derechu pa los miembros de la comunidá universitaria (artículu 6.2”, tamién apelen “d’acordies cola Acción 27 del Plan de Normalización al Gobiernu d¹Asturies a que faiga les xestiones oportunes pa evitar una situación intolerable que tien que tar superada.”. El refugue a la creación d’una titulación específica de Filoloxía Asturiana ye l’últimu de los asuntos a los que se refier l’Observatoriu nel so comunicáu. Esta plataforma considera “necesario que les autoridaes universitaries actúen cola máxima claridá informativa respecto a cuáles son les pretensiones y negociaciones concretes pa con eses titulaciones” y solicita una reunión cola decana de la Facultá de Filoloxía pa celebrar “una entrevista de tipu informativu sobre la cuestión”, al tiempu qu’anuncien van dirixise a otres universidaes pa interesase pol tema. Al empar, l’Observatoriu Llingüísticu emplaza al Gobiernu asturianu a que “d¹acuerdu cola Acción 28 del Plan de Normalización y col determín tomáu de recién pola Xunta Xeneral del Principáu, apoye a la Universidá, llegáu¹l momentu, na creación d¹eses titulaciones”.

El comunicáu del Observatoriu apaez firmáu porFrancisco Álvarez, escritor y periodista; Ramón Lluis Bande, escritor y director de cine;Xuan Bello, escritor y miembru de l’Academia de la Llingua Asturiana; Adolfo Camilo Díaz, xestor cultural y miembru de l’Academia de la Llingua Asturiana;Xandru Fernández, escritor y profesor;Manuel Fernández de la Cera, presidente del Conseyu de Comunidaes Asturianes y ex-conseyeru de Cultura del Principáu; Cesáreo García, filólogu y responsable de la Oficina de Normalización Llingüística del Conceyu d¹Avilés;Ismael González Arias, escritor y director de la Casa de Cultura de Mieres;Vanessa Gutiérrez, escritora;Francisco J. Llera Ramo, catedráticu de Ciencia Política y miembru de l¹Academia de la Llingua Asturiana;Taresa Lorences, escritora;Pedro Alberto Marcos, director de Televisión Española n¹Asturies; Noemí Martín, diputada d’Izquierda Xunida; Gonzalo Olmos, conceyal del PSOE nel Ayuntamientu d’Uviéu;Berta Piñán, escritora;José Uría Ríos, profesor; y Ignasi Vila Mendiburu, miembru del Comité Internacional pa la Salvaguarda de los Drechos Llingüísticos d’Asturies.

Tamién te podria gustar