Portada Música Llan de Cubel fai alcordanza de la historia d’Asturies en Lorient

Llan de Cubel fai alcordanza de la historia d’Asturies en Lorient

by asturnet

Llan de Cubel ye al Festival Interceltique de Lorient, lo qu’esti ye a la música folk asturiana: un escaparate. Y la so actuación del miércoles nel espace Marine de Lorient dexa bien claru lo que s’albidraba en dambos casos. Verdaderamente llegó’l madurar de la escena folk astur y llegó la mauración de la nuesa presencia cultural nel Arcu Atlánticu.

Asturies yá nun ye un país celta desconocíu del norte d’España que tien llende con Galicia. Ye una entidá cultural y social propia que se reconoz con facilidá nes cais de la villa bretona del departamentu de Morbihan por enforma que siga ensin apaecer n’estudios de interceltismo tradicionales. Ye’l preciu qu’hai que pagar por gobiernos y gobiernos de desconexón cultural col mundu al que de verdá perteneces. Pero eso ye agua pasada. Asturies ye una referencia en Lorient gracies a más de 25 años de trabayu de Lisardo Lombardía, que relluma agora al mandu de la dirección xeneral del propiu Festival, de Hevia, de Tejedor, de Rubén Alba, d’Iñaki Santianes, d’Andrea Joglar, d’Exposito y de tantos y tantes otres, de tantes xeneraciones, que nun tendríamos espaciu pa referir. Pero, percima de toos estos magníficos artistes, siempres ta un nome: Llan de Cubel. Hestoria viva de la presencia asturiana en Lorient.

Y esa presencia viva, amosóse mnagnífica y madura nel escenariu del Espace Marine de Lorient esti miércoles 7 d’agostu, preparando al públicu pa la vuelta de Capercaillie, otru de los mitos del Festival veníos de “tierres altes”. El maduror víase nos primeros minutos al empecipiar el conciertu, tres un introductoriu set instrumental con “La casa Gris”… probablemente’l cantar más maduru y serenu del grupu a lo llargo de tola so hestoria y auténtica declaración d’intenciones de lo que ye y quier ser Asturies, gracies a la fondura del poema de Naciu Llope y tamién la “señaldá” cultural de la composición musical.

Depués el conciertu siguiría repasando’l repertoriu más popular del grupu, perfectamente reconocíu en Lorient, con una execución sele, ensin altibaxos, sensata, madura…

Tamién te podria gustar