Portada Conceyos L’IES Carreño Miranda gana’l proyectu Ciencia y Tecnoloxía en Femenín d’Avilés

L’IES Carreño Miranda gana’l proyectu Ciencia y Tecnoloxía en Femenín d’Avilés

by asturnet

L’IES Carreño Miranda gana’l proyectu Ciencia y Tecnoloxía en Femenín d’Avilés con una bacteria comeplásticos, nun concursu nel que’l xuráu destaca l’altu nivel de los finalistes y sorraya la orixinalidá de la idea ganadora.

La propuesta del alumnáu de 3º A d’ESO del IES Carreño Miranda va representar a Avilés na final nacional del concursu del proyectu Ciencia y Tecnoloxía en Femenín que se va celebrar en Madrid el próximu 21 d’abril. La idea d’esti equipu, que se basa na eliminación de los plásticos por mediu d’un bacteria que los come’, foi la escoyida ente les cinco propuestes finalistes presentaes por alumnáu de 3º d’ESO de los centros educativos de la ciudá. Fueron 328 alumnos y alumnes los participantes nun proyectu que pasa pola so cuarta edición y que busca fomentar les vocaciones de les moces nos campos de la ciencia y la tecnoloxía.

El xuráu encargáu d’escoyer la propuesta ganadora taba integráu por un grupu de científiques ya investigadores que fueron les que propunxeron los retos a los que los equipos teníen que dar soluciones.

Tratase de, por aciu un procesu participativu n’equipos de reflexón y puesta de mancomún lideraos poles alumnes, buscar soluciones a dellos problemes mediuambientales:

  • ¿Qué fadríes pa esaniciar el plásticu de los océanos? (retu propuestu por Laura Miralles, de ECOHYDROS).
  • ¿Cómo amenorgar  la buelga de carbonu? (un retu plantegáu por Aída Prau, de ArcelorMIttal).
  • ¿Cómo algamar l’oxetivu de “cero borrafes electróniques”? (retu propuestu por Elena Mielgo, de IDONIAL).
  • ¿Cómo ameyorar la circularidá de los plásticos? (propuesta d’Antonia Marina, de IDONIAL).
  • ¿Cómo averar la tecnoloxía a les persones con menos recursos? (propuesta de Leticia Suárez, Gema Rodríguez y Robeca Gallego de DXC).

A la fin del procesu resultó ganadora la propuesta del IES Carreño Miranda, Proyectu BISA (Bacteria Idoenella Sakaiensin Avilés). Consiste n’escurrir contenedores, instalaos en puntos verdes d’Avilés, que na so base tienen un receptáculu nel que s’asitia la citada bacteria, capaz de descomponer el tereftalato de polietileno nos sos componentes acedu tereftálico y etilenglicol, calteniéndoles a la temperatura fayadizo. Esto ye, cómense’l plásticu primeramente depositáu na parte cimera de los contenedores. El Conceyu facilitaría, al traviés del serviciu de recoyida diaria de basures, el treslláu de los plásticos recoyíos escontra estos contenedores nos puntos llimpios.

El xuráu destaca’l gran nivel del trabayu realizáu pol alumnáu participante nesta cuarta edición de Ciencia y Tecnoloxía en Femenín y destaca que “surden idees brilloses cuando alumnos y alumnes poner a pensar n’equipu. Esti trabayu de mancomún fai que non solo se dispare la imaxinación, sinón que surdan idees con bases bien científiques, como dar con una bacteria qu’ataca a los plásticos y qu’esiste na realidá”.

El xuráu aplaude la propuesta porque s’enceta una problemática dende un puntu de vista distinta y col usu de bacteries pa desaniciar el plásticu. Una propuesta bien disruptiva que yera de lo que se trataba: alloñar de lo que se vien realizando n’otros campos”.

L’equipu ganador va ser recibíu nel Conceyu pola alcaldesa d’Avilés, Mariví Monteserin, y el conceyal de Desenvolvimientu Urbanu y Económicu, Manuel Riola, el 20 abril, un día antes de partir pa Madrid.

La propuesta ganadora puede conocese nel vídeu disponible nel perfil de youtube del Conceyu d’Avilés:

Les otres cuatro propuestes sobro les que s’impunxo l’equipu del Carreño Miranda yeren:

  • Plastic Oceans, el retu d’esaniciar los plásticos de los océanos por aciu el diseñu d’un submarín que puede retiralos plásticos tantu de la superficie como del fondu marín (IES Menéndez Pidal  3ºB)
  • 3RT, un retu con una doble finalidá: trabayar nel reciclaje de borrafes tecnolóxiques y llevar la tecnoloxía a les persones con menos recursos (IES La Lluz 3ºD)
  • Ocean Revolution. CSEM. Cuidu y Seguridá del Ecosistema Marín. Tratar d’una organización especializada na recoyida de borrafes marines, utilizando los robots Ocean Revolution. (Colexu Salesianos Santu Ángel 3ºA)
  • Petronas Phone + Volunta-Tecnos. Petronas ye un teléfonu móvil pensáu pa les persones mayores. Dende la so forma, diseñu a les aplicaciones que contien ta pensaes y afeches pa ellos (menos apps, escoyíes y bien sencielles). (IES Nº5 3ºC)

Tamién te podria gustar