Portada Educación L’estudiantáu encamienta a Educación baxar les tases universitaries

L’estudiantáu encamienta a Educación baxar les tases universitaries

by redacción asturnews
Foto: José Antonio Carretero (https://www.flickr.com/photos/jose1969/)

L’alumnáu  universitariu vieno acabante encamentar a Educación qu’aplique una baxada progresiva de les tases universitaries darréu y esta selmana fixeron patente’l so ánimu de llucha al respective.

Los alumnos de la Universidá d’Uviéu alvierten de que van siguir dando la batalla por consiguir unu amenorgamientu de les tases de primera, segunda y socesives matrícules -que fueron conxelaes esti cursu- y la equiparación «a la baxa» de los precios de grau y máster. Esta selmana fixeron patente’l so ánimu de llucha en dos escenarios nel Edificiu Históricu de la Universidá, remanando la propuesta que llevaron al claustru del pasáu 17 de payares y que cuntó col respaldu mayoritariu de los presentes (solo hubo 14 astenciones).

Por otru llau, ficiéronlo tamién col escritu que dirixieron al conseyeru Genaro Alonso encamentándo-y tener en cuenta dicha propuesta y a que “a lo más responsable de la Educación asturiana trabaye viviegamente pa consiguir que se materialicen los plazos contemplaos nel documentu”. Esto ye, a aplicar una rebaxa progresiva de les tases de matriculación a partir del próximu cursu, el de 2018-2019.

A la espera de conocer en detalle si’l proyectu de presupuestos rexonales pal próximu añu contempla una partida pa esti oxetivu, los representantes de les Asamblees Abiertes d’Estudiantes de la Universidá d’Uviéu manifestaron ayeri la so disposición a axuntanos ya intentar consensuar ente toos un plan», esplicó Leire Freire. Dempués de que llegaren a plantegar al Gobiernu rexonal una rebaxa progresiva pa los próximos cuatro años que llegaría al 43% nel cursu 2020-2021, encaren agora un nuevu escenariu ensin porcentaxes predeterminados, pero cola intención clara de consiguir un amenorgamientu significativu, importante.

Mentanto, les Asamblees Abiertes d’Estudiantes caltienen la so campaña de recoyida de firmes pa demandar un financiamientu públicu abondu pa establecer unos precios de matrícula que garanticen el principiu de equidá nel accesu a la Universidá.  El mesmu rector, Santiago García Granda, que siempres s’amosó a favor del abaratamientu de los precios de matrícula, llegó a reconocer mientres l’últimu claustru que les tases de la Universidá d’Uviéu son una torga a la de competir con instituciones académiques de comunidaes vecines, como Cantabria o Galicia.

El Gobiernu central aprobó en 2012, vía decreto, ampliar les forquetes de precios por que les autonomíes afitaren les sos tases universitaries. Nestos momentos, España ye’l quintu país de la Unión Europea cola matrícula más cara. N’Asturies, onde la primer matrícula lleva seis años conxelada, el preciu mediu pa los estudios de grau asitiar en 1.028 euros. Va ocho años costaba un 38% menos.

Tamién te podria gustar