Portada Lliteratura L’estremeñu Luis Landero gana’l Premiu Nacional de les Lletres d’España

L’estremeñu Luis Landero gana’l Premiu Nacional de les Lletres d’España

by redacción asturnews

Luis Landero (Alburquerque, 74 años) ganó esti llunes el Premiu Nacional de les Lletres, dotáu con 40.000 euros. Escritor de filiación cervantina, Landero consiguió un buecu na lliteratura española cuando publicó en 1989 ‘Xuegos de la edá tardida’, toa una revelación cola cola que llogró’l Premiu de la Crítica de Narrativa Castellana, según el Premiu Nacional de Narrativa. L’estremeñu apurrió a la imprenta 16 llibros, 11 d’ellos noveles.

Antes dedicase a la lliteratura probó suerte en diversos oficios: aprendiz nun taller mecánicu, recaderu nuna tienda d’ultramarinos, auxiliar alministrativu en Clesa y Central Llechera… Sicasí, dos vocaciones destaquen ente toes elles, la de guitarrista flamencu y la docencia. Foi profesor primeru nel institutu Calderón de la Barca de Madrid y depués na Real Escuela d’Arte Dramático.

El xuráu que concedió’l galardón destacó’l talentu del autor pa imaxinar hestories a partir de l’anécdota más nimia y la portentosa capacidá de Landero pa escribir ficciones «con personaxes y atmósferes de gran espresividá». Tocáu col don de la ironía, l’escritor bució con singular fortuna na inocencia de la infancia, anque los sos últimos llibros esquicen en paraxes más avesees de l’alma.

Procedente d’una familia llabradora, los llibros tuvieron ausentes de la so casa mientres la infancia, daqué paradóxicu nun home teníu pola voracidad llectora. Nos sos llibros, dende ‘Caballeros de fortuna’ a ‘El güertu de Emerson’, Landero encetó los grandes conflictos del ser humanu, siempres ensin un ápice de dogmatismu. Gran amante de la parodia, la so escritura funde los sos raigaños nun humanismu empático y afeutivu.

Una de les claves de la so escritura ye la d’identificase col perdedor, porque investiga na so naturaleza hasta presentalu siempres con una mirada caritatible y cariñoso. El so estilu alloñar del realismu canónicu y asítiase nel simbolismu, la paradoxa y una interpretación del mundu un tanto carnavalesca, según pon manifiestu Alfonso Ruiz d’Aguirre, unu de los estudiosos de la so obra.

L’apaición de ‘Xuegos de la edá tardida’ supunxo la so irrupción nel panorama lliterariu, una voz de fundamental surdida nes últimes boquiaes de la Transición. Ello ye que la crítica tien-y por unu de los esponentes más conspicuos de la primer xeneración de la democracia española. «Caltuvo, col mesmu enfotu, el pulsu y l’orixinalidá que yá asomaron nos sos empiezos lliterarios y que lu llevó a caltener ente los sos llectores una enorme capacidá de plasmu», diz l’acta del xuráu.

Tamién te podria gustar