Portada Lliteratura L’escritor aragonés Ángel Guinda va ser convidáu d’honor de la Xunta d’Escritores 2008

L’escritor aragonés Ángel Guinda va ser convidáu d’honor de la Xunta d’Escritores 2008

by asturnet

L’escritor aragonés Ángel Guinda va ser el convidáu d’honor d’esta segunda edición de la Xunta d’Escritores Asturianos que tendrá llugar n’Uviéu na Biblioteca del Campu San Francisco los díes 2 ,3 y 4 de xineru del 2008 col lema de Lliteratura asturiana y compromisu y embaxo la coordinación de Xaviel Vilareyo. Ángel Guinda ñació en Zaragoza el 26 d’agostu de 1948. Dende 1987 reside en Madrid. Reivindica “una poesía comprometida que seya non sólo obxetu de guapura sinón tamién suxetu de conducta, una poesía que-y sirva al ser humanu: moralmente pa vivir; estéticamente pa gozar; y culturalmente pa enanchar y afitar el so saber”.

La so obra ta marcada por un realismu esistencial. La so vida y poética podemos sacales d’una selección de los sos aforismos referíos al poeta y a la poesía: “La poesía sirve al individu y a la comunidá como mediu propagandísticu de guapura, verdá y llibertá”, “Ser poeta nun ye una profesión. Ser poeta ye una posesión”, “Escribir como se vive”, “Escribir como se ye”, “Espresase ye vivir”, “La poesía sirve, la poesía ye”, “La poesía ye palabra ensin apenas palabres”, “Poesía: conciencia con ciencia”, “El poeta ta siempre en contra, alcontrándose frente a y cola contradicción”, “Menos divos, más poetes suversivos”. En 1977 fundó la colección Puyal de llibros de poesía, y en 1988 la revista Malvís.

Nos suplementos lliterarios de los periódicos Heraldo de Aragón, El Día, El Periódico de Aragón y en delles revistes (Turia, Cuadernos del Matemático, Poesía Por Ejemplo, Los Cuadernos del Norte …) publicó crítica en cientos d’artículos sobre los autores clásicos y contemporáneos. La obra d’Ángel Guinda ta marcada poles principales consideraciones de la so propia poética: “La palabra ye un ser vivu”, y “Escribo contra la realidá, non sobre ella”. Tamos ante una poesía útil, espresionista, torturada, grave y fonda. Una poesía fía de la rebeldía y del más llúcidu pesimismu; vitalista pesie a ser un testimoniu de la convivencia del ser humanu cola muerte. Nel añu 2006 llevó alantre una fuelga de fame pa reivindiar la reconocencia d’unos compromisos culturales irrenunciables.

Malditu pa unos, exemplar pa otros. La so gueyada filosófica, el so llinguaxe depuráu, l’estrictu dramatismu, lleváronlu a esa llende na que limita la poesía col puru silenciu y a consideralu por un sector de la crítica como “unu de los poetes más necesarios y reveladores que dio la lliteratura ibérica d’estes caberes décades. Defensor de toles llingües ibériques en perfecta harmonía publicó hai poco el pimer poemariu sextillingüe del Estáu español, (Tola lluz del mundu) incluyendo nél a les llingües asturiana y aragonesa.

Tamién te podria gustar