Portada Sociedá Les XXV Xornaes d’Estudiu arranquen con un gran nivel

Les XXV Xornaes d’Estudiu arranquen con un gran nivel

by asturnet

Les Xornaes Internacionales d’Estudiu de l’Academia de la Llingua, que cumplen el so primer cuartu de sieglu, entamaron estiu llunes con una perinteresante conferencia del Caderalgu de la Universidá de Girona Joseph María Nadal Farreras y un delles comunicaciones sobre aspectos del consonantismo asturianu y la metafonía amás d’una propuesta sobre’l vocabulario científicu nel Diccionaru (DALLA). Ana Cano felicitóse na inauguración de les Xornaes d’aportar al númberu XXV y de la participación nes mesmes, tan numberosa ya interesante como otros años.

Na primer conferencia de les Xornaes, el Caderalgu de la Universidá de Girona Joseph María Nadal Farreras faló del camudamientu de les fronteras llingüístiques nesti sieglu XXI y de los problemas que va suponer la globalización pa manches llingües minoritaries, hasta’l puntu de qu’esti seya’l sieglu del desaniciu de les llingües minoritaries.

Darréu de la conferencia, nes comunicaciones d’esta primer xornada, Xosé Llluis García Arias fizo un averamientu a los aspectos evolutivos del consonantismo asturianu, emplegando pa ello la voz “cálamu” (caña) y les munches variantes conseñaes per elli nun estudiu que s’espublizará darréu. Fermo F. Fernández Suárez y Carmen Toro averáronse al léxicu científicu del Diccionario de la Llingua Asturiana, que na so consideración tien un aspeutu perimportante, en comparación con otros diccionarios de llingües minoritaries: “le emplegu de los binomiales científicos, que perafiten la especie de la que se fala”. Poro, tamién atalantaron qu’hai entá munchu camín per andar poa normativizar dafechu los nomes d’animales y plantes, siendo a combinar l’enguedeyu tradicional que los llingüistes tienen colos munchos sinónimos y homónimos que describen especies mui asemeyaes pero enforma diferentes.

Laura Rodríguez, Andrea Miranda, Alejandro Rodríguez, Juan Ignacio Santos, Liliana Díaz, Miguel Cuevas, Ruth González y Mercedes Alvarellos foron los encargaos de presentar otres tres comunicaciones, enantes de que Beatrice Schmid, de la Universidá de Basilea, punxera puntu final a la xornada del llunes cola conferencia “La expresión de la obligación y la necesidad en los textos jurídicos asturianos medievales”.

Na xornada del martes tienen d’intervenir sobre temes que van de la lliteratura del entamu del sieglu a les nueves tecnloxíes, Xosé Ramón Iglesias Cueva, Xosé Lluis Campal, Aurelio González Ovies, Mar Martín, Isabel Jardón, Miguel Ramos Corrada, José Arsenio Coto y el director d’Asturnews, Próspero Morán López, que falará a lo postrero de la xornada sobre “La comunicación dixital en llingua asturiana”.

Tamién te podria gustar