Portada Sociedá Les organizaciones del Conseyu Asesor de la Llingua de Xixón presenten la so dimisión irrevocable

Les organizaciones del Conseyu Asesor de la Llingua de Xixón presenten la so dimisión irrevocable

by asturnet

Les organizaciones que componen el Conseyu Asesor de la Llingua Asturiana presentaron la so dimisión irrevocable nel Conseyu Estraordinariu del día 19 d’avientu. La decisión tomóse “énte la falta de voluntá amosada polos grupos municipales presentes nel Gobiernu Municipal, PSOE y Izquierda Xunida-Bloque por Asturies p’alcordar un marcu normativu que garantice l’usu de la llingua asturiana”

Les asociaciones que formaben el Conseyu Asesor de la Oficina Municipal de la Llingua de Xixón, SUATEA, CCOO, UXT, Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana, Academia de la Llingua Asturiana, Foru Arte Ciudá, Conseyu de Mocedá de Xixón, Comerciantes y Tertulia Cultural “El Garrapiellu” alcordaron por unanimidá presentar la so dimisión irrevocable énte la falta de voluntá del gobiernu municipal d’alcordar un marcu normativu que garantice “dignamente” l’usu de la llingua asturiana.
Les asociaciones denuncien, asina mesmo, el “despreciu” del Equipu de Gobiernu al trabayu desinteresáu del Conseyu Asesor na materia de la creación d’unes Ordenances Municipales au se diera garantía pal exerciciu de los derechos llingüísticos de los ciudadanos y ciudadanes de Xixón.

Esta situación yá fuera denunciada hai un tiempu pol Conseyu Asesor, algamando como única respuesta del gobiernu municipal “el sielnciu”. Poro el Conseyu Asesor presentó la so dimisión entendiendo que “nun quier ser una entidá que sirva namás que pa dar voces en castañéu, y lo que ye más grave, ser complice d’una insistente política llingüística del Conceyu de Xixón.” El Conseyu Asesor valoró positivamente’l trabayu desenvueltu polos trabayadores de la Oficina de la Llingua, “pero nun albidrá intención de visualizar de modu eficaz la normalización toponímica”. El Conseyu Asesor de la Llingua en Xixón “atalanta que’l Conceyu de Xixón niégase a dar a carata de ciudadanía a los y les asturiano-falantes de Xixón per aciu d’un es Ordenances Municipales de la Llingua”. Puntu que supón pa los integrantes del Conseyu la “esistencia de ciudadanos y ciudadanes de segunda, que nun tienen los sos derechos llingüísticos reconocíos” El Conseyu Asesor “amuésase a favor del consensu social” en materia de derechos llingüísticos”. Y afirma qu’estos derechos son “irrenunciables”. La decisión de les diferentes organizaciones que componíen esti Conseyu Asesor nun “supón desdexar de les posiciones irrenunciables na defensa de la llingua asturiana, que vamos siguir defendiendo dende les nueses organizaciones sociales y sindicales, cola ciudadanía y col pueblu de Xixón, nel compromisu pola oficialidá de la llingua asturiana”. Polo que faen llamáu a la ciudadanía pa siguir “na llucha polos derechos civiles y la defensa ciudadana de la llingua asturiana”

Tamién te podria gustar