Portada Sociedá Les ordenances pal usu del asturianu en Xixón enfrenten a IX-Bloque colos sos socios del PSOE

Les ordenances pal usu del asturianu en Xixón enfrenten a IX-Bloque colos sos socios del PSOE

by asturnet

La negativa del grupu municipal del PSOE nel Ayutnamientu de Xixón a aceptar la propuesta d’ordenances pal usu del asturianu nel conceyu elaborada pola Oficina de la Llingua tien provocao un fondu maltar nos sos socios de gobiernu d’Izquierda Xunida-Bloque. La pasada selmana el representante del Bloque por Asturies nel Ayuntamientu de Xixón, Roberto Colunga y el portavoz nacional d’esa formación, Rafael Palacios deunciaben nuna rueda de prensa la posición de los socialistes énte les ordenances y afirmaben que de siguir la so negativa Izquierda Xunida-Bloque “actuaríen en consecuencia”. En declaraciones a Asturnews, Roberto Colunga (BA) reafírmase nesta advertencia al PSOE inda enfótase en que se pueda solventar la situación plantegada.

Colunga declaró que la negativa del grupu socialista a aceptar les ordenances pal usu del asturianu n’administración municipal: “supón un menospreciu a los llabores de la Oficina de la Llingua de Xixón y al so Conseyu Asesor” al empar que “una actitú que truña contra l’enfotu de los alcuerdos de Gobiernu de Xixón y d’Asturies, contra la Llei d’Usu del Asturianu, el Plan de Normalización y los derechos recoyíos na Carta Europea de les Llingües y la Declaración de Derechos humanos”. El reprentante del grupu municipal d’Izquierda Xunida-Bloque por Asturies afirma que la coalición “nun va tar de brazos cruzaos énte la negativa del PSOE a negociar o consensuar un alcuerdu pal desbloquéu de la propuesta d’usu del asturianu nel conceyu” y d’aporfiar los socialistes na so actitú: “el nuestru grupu actuaría en consecuencia si considera que nun se tan respetando les propuestes d’un órganu, como la Oficina de la Llingua, creáu polos alcuerdos del pautu de gobiernu en Xixón”.

El principal trabancu col que se topen les ordenances ellaboraes pola Oficina de la Llingua pa los socialistes taría nos articulaos referíos al derechu de los ciudadanos a usar l’asturianu nes sos comunicaciones cola adminstración municipal y a qu’esta-yos conteste na mesma llingua. La propia alcaldesa, Paz Fernández Felgueroso, tresmitió a la conceyal de Llingua y Cultura Asturianes, Carmen Rúa, d’IX-BA, que d’aprebase estos artículos podía tar “incurriéndose nuna posible illegalidá al representar de una oficialidá de fechu”,como la que ya fuera recurrida y derogada nos conceyos que nel so día aprebaron la declaración d’oficialidá nel so ámbitu municipal.

Roberto Colunga adelantró a Asturnews que’l so grupu ta tratando de desbloquear la situación plantegada con una prósima reunión colos socialistes pa buscar maneres de consensuar un alcuerdu al respective. Sicasí advirtió: “nun vamos consentir que se menosprecie’l llabor de la Oficina nin del so COnseyu Asesor y eso ye lo que ta faciéndose al tornar unes propuestes que se presentaron a los grupos municipales fai más de seis meses”.

Tamién te podria gustar