Portada Conceyos Les “Lleendes del Cascu Históricu” afayen el tránsitu de villa a ciudá d’Avilés

Les “Lleendes del Cascu Históricu” afayen el tránsitu de villa a ciudá d’Avilés

by redacción asturnews

El 6 de xunetu de 1890 el tren detúvose per primer vegada n’Avilés. La ciudá xubir a la modernidá y a una nueva yera de progresu. Un tren del que baxaba esti xueves 11 d’agostu, la compañía teatral Factoría Norte, cola tercer Lleenda del Cascu Históricu, na que van afayar al públicu’l tránsitu d’Avilés de villa ciudá dende’l Parque del Muelle.

Llugares simbólicos el parque del Muelle y el so kiosco de la música, llevantaos sobro la marisma, qu’esaniciaba les fronteres ente La Villa y el barriu marineru de Sabugo, dando orixe a un nuevu momentu urbanu d’Avilés: la so conversión en ciudá burguesa, con otros finxos, como la nueva plaza de abastos en Les Aceñas y xuna ilesia con aires catedralicios onde s’allugaba’l vieyu conventu de La Mercé.

El públicu siguió “Les buelgues del Camín” de Santiago na ciudá nuna etapa de vertixinosos tresformamientos, dexando tras el costumes del Antiguu Réxime, al traviés de los sos protagonistes, anónimos y con nomes y apellíos, como xuno de los caciques d’entós, el marqués de Teberga, Ministru de Gracia y Xusticia del Gobiernu d’España.

Ensame de personaxes y sorpreses n’escena, na segunda representación con filo Xacobéu de les Lleendes nel Cascu Históricu, detrás del argumentu preparáu pa la ocasión pol historiador local Juan Carlos de la Madrid y Factoría del Norte.

Les Lleendes del Cascu Históricu formen parte de los productos de dinamización turística que la Mancomunidá Comarca Avilés lleva a cabu na primer añalidá del Plan de Sostenibilidá Turística, en desenvolvimientu dende’l pasáu mes d’abril. La cuarta y postrera de les teatralizaciones, al cargu de Factoría Norte, va tener llugar el xueves 1 de setiembre, na redolada de la Campa de San Francisco, tamién a les 22.45 hores.

 

Tamién te podria gustar