Portada Comunicación Les 4 sociedaes de la RTPA camuden nuna sola pa ser a sobrevivir nel nuevu escenariu de la TV pública n’España

Les 4 sociedaes de la RTPA camuden nuna sola pa ser a sobrevivir nel nuevu escenariu de la TV pública n’España

by asturnet

El Conseyu de Gobiernu dio ayeri lluz verde al segundu proyectu de llei de reestructuración del sector públicu, centráu de forma casi esclusiva na RTPA pero ensin munchos cambios de modelu: namái amenorga’l Conseyu d’Alministración de 10 a 15 miembros, que prometen ser profesionales y non políticos, y dexen de cobrar los del Conseyu de Comunicación. La llei pasa agora a la Xunta pa la so tramitación parlamentaria nun momentu en que l’Executivu escarez de mayoríes sólides que garanticen la so aprobación.

El plan del gabinete que lidera Javier Fernández contempla la fusión de los cuatro entidaes que nestos momentos dan forma al ente nuna sola, que pasaría a denominase Radio Televisión del Principáu, y amenorga’l númberu d’integrantes tantu del conseyu d’alministración como del de comunicación, nel que nun se cobraría un res.

Almite’l Gobiernu que l’impactu prácticu d’estes midíes, en términos económicos, va ser escasu, anque aprofia que’l gruesu del axuste aplicáu na RTPA yá se constata nos presupuestos de 2013, con un amenorgamientu del so financiamientu públicu de casi 13 millones.

L’aprobación d’esta segunda llei, que va dir siguida d’una tercera que va poner orde y conciertu normativu nel conxuntu de cambeos introducíos nel sector públicu demientres la llexislatura, llega nun momentu especialmente delicáu nel ámbitu audiovisual.

Entá recién la decisión del Gobiernu valencianu de pesllar la so canal autonómica y cuando l’Executivu madrilanu ta dispuestu a faer lo mesmo si, como asocedió nel primer casu, la xusticia anula l’ERE aplicáu sobre la plantiya, el futuru de la RTPA tendría de pasar por un modelu económicu sostenible, pero tamién por un modelu sociocultural qu’ufriera utilidá y non fora namái qu’un “televisión piquiñina” como nomaba hai décades un cantautor pernomáu a la emisión territorial de TVE.

Los planes del Principáu nun planteguen pol momentu pesllar la canal, sinón defender, en palabres del voceru y conseyeru de Presidencia, Guillermo Martínez, “un mediu de comunicación públicu, eficaz, tresparente, calidable nos sos conteníos y austeru nel gastu”.

El proyectu de llei aprobáu ayeri centrase na xestión del ente, na midida na que l’Executivu cree que la RTPA yá ta esperimentando anguaño un retayu de fondos bien cuantiosu al pasar nesti añu de 32,8 millones a 20 y a que la filosofía qu’empón la reestructuración del sector públicu quier facelu eficiente pero non desanicialu.

Los cambeos previstos na llei afecten al modelu de xestión, amenorgando les cuatro entidaes actuales a una sola, de forma que l’Ente Públicu de Comunicación sume y les otres trés sociedades, TPA, RPA y la Productora de Programes, fúndense nun mesmu organismu, buscando, en palabres del voceru, un funcionamientu más eficaz.

AL paecer, lo que s’intenta ye algamar un modelu de comunicación públicu con un programa-marcu a nueve años vista qu’afite los oxetivos xenerales que tendría de cumplir el serviciu. Mandatu que depués s’afigurará en contratos-programa de tres años onde detallarase nidiamente’l financiamientu.

Tamién te podria gustar