Portada Opinión L’Ensame República Asturiana propón “solucionaes a l’asturiana pa la crisis a la española”

L’Ensame República Asturiana propón “solucionaes a l’asturiana pa la crisis a la española”

by asturnet

CRISIS A LA ESPAÑOLA, SOLUCIONES A L’ASTURIANA
L’ERA ANTE LA FUELGA XENERAL

1- La crisis económica del capitalismu xustifica la fuelga xeneral.

Asistimos a un momentu bien duru pa la clase trabayadora, con una crisis que yá dura dos años, provocada pol egoismu del sistema capitalista, de los poderes económicos, poniendo en riesgu la mesma viabilidá del planeta, y que xeneraron una inxustu repartu de la riqueza; dizse que les desigualdaes crecieron un 250% nos postreros 50 años .

Sicasí, toles midíes de los gobiernos de vez fueron empuestes na mesma dirección: la de siguir alimentando a los que causaron la crisis. Una crisis que los sos máximos responsables son la oligarquía financiera a escala mundial na que como ye obviu incluyimos la española, que nun se farta, como cualquier clase social esplotadora, xeneraron una inmensa acumulación de capital, nesti casu financieru, que desamarró como nel restu de crisis cicliques del capitalismu un nuevu casu de cruel y desgualdráu escesu de producción que na actualidá y pol grau de desenvolvimientu del modelu de producción capitalista, toma la forma d’especulación financiera, una serie de productos financieros que sirven pa conceder tou tipu de creitos a tou tipu de veceros y ensin nengún tipu de control, con toos los peligros qu’ello trai.

La burbuya españa n’EEXX, tamos nel 15 de setiembre de 2008 LEHMAN BROTHERS declárase en quiebra, unu de los principales bancos mundiales, la llerza apodérase del restu d’entidaes creiticies, aseguradores, inversores de too tipu, gobiernos, instituciones financieres, mercaos bursátiles,…Esta pantasma que se llevaba xestando dende escontra yá dalgun tiempu crucia a gran velocidá al vieyu continente, nun ye d’estrañar calcúlase que al día nel mundu muévense mas de 2 billones de dolares en distintes operaciones económiques, d’elles nun llega al 2% les que pertenecen al capital granible, polo tanto vemos que la gran mayoría pertenez a operaciones de calter especulativu qu’en gran midida xeneraron la crisis.

Ante esta situación los gobiernos alleguen a socorrer a los sos bancos, columna vertebral de los sistemes económicos actuales del capitalismu, y ante les crisis respectives de lliquidez, ante la falta de dineru col que poder emprestar nuevos creitos, ye nesti puntu nel qu’agora atopamos.

Los estaos incurren nun déficit publico mayor del previstu frutu de les donaciones feches col dineru de les arques del estáu, esto ye, del dineru de tolos trabayadores col que contribúin de forma obligada al so sostenimientu, por que la oligarquía financiera siga coles sos operaciones d’atropar y atropar mas capital. La crisis xenérenla una clase parasitaria y páguenla los trabayadores. Sicasí, la cosa nun queda ende, les cuentes presupuestaries en déficit finánciense precisamente polos causantes de la crisis, esto ye, el mercáu internacional qu’inclúin como grandes protagonistes los tiburones financieros, grandes bancos y aseguradores, o simples axencies de creitu o caxes d’aforru, son los que conceden creitos a los estaos que primeramente emiten bonos de l’ayalga col que poder financiar esa delda. Ye lo que n’economía se llama delda publica, ye dicir, el déficit publico xuníu a los intereses qu’esi mercáu internacional impon a los respectivos estaos.

Una medría escomanada del déficit publico puede llevar a la quiebra d’un tao si nun puede ser financiáu, eso ye lo qu’asocedió en Grecia, que los sos gobiernos vendíos a bancos como Goldmann Sachs d’EEXX, foron oxetu de too tipu d’engaños y especulaciones con productos financieros qu’inclusive trataben de despintar a la UE los datos de la delda. Sicasí, la mesma UE especuló con esi pueblu, Merkel tardó n’ufiertar una supuesta ayuda que nun ye tala, como depués vamos ver, tardientu por motivos electorales polo perxudicial de la cita nos comicios de Renania entá a sabiendes que’l tiempu xugaba contra’l pueblu griegu pos los intereses y el monto total de la delda amontaríase yá que el peligru de la bancarrota taría mas cerca, tamién tardó pola so conveniencia a la hora de xugar en favor de la so propia banca alemana nuna falta d’ética que la convierte nuna defensora del capitalismu ensin escupulicios, a esto xuniose’l papel xugáu poles axencies de calificación creiticia que de forma especulativa rebaxaron el nivel de calificación de la delda griega poques hores primero que s’aprobara l’ayuda y que polo tanto encarecía los intereses nun intentu que completaba la operación especulativa de Merkel. ¿Por qué la canciller alemana beneficiaba a la so banca retrasando nel tiempu l’ayuda a Grecia? Entramos nel megollu de la cuestión, los medios de comunicación españoles y de too el mundu al serviciu del capital engañaron al trabayadores tratando d’estender la idea d’una ayuda a Grecia que nun ye tala, lo que s’alcordó nun ye una aida sinón un préstamu con unos intereses altísimos que s’asitien nuna media del 5% dependiendo del acreedor. El monto del préstamu ye de 110 mil millones d’euros (80 mil millones polos estaos miembros de la UE y 30 mil millones per parte del FMI), polo que’l pueblu griegu nun sacrificiu doble tien de pagar poles especulaciones financieres anteriores a la crisis y agora polos nuevos especuladores qu’alleguen a socorrelos, los principales acreedores son los bancos alemanes d’ende l’afinco col que Merkel tratu de retrasar esi financiamientu cola qu’ameyorar los contratos creiticios de los sos bancos col estáu griegu, lo mesmo pasa col estáu español onde los alemanes son los principales axentes de financiamientu de la so delda ensin escaecer bancos franceses y británicos.

Tampoco podemos escaecer les midíes draconianes coles que los trabayadores griegos tendrán de financiar la delda, ante la medría del déficit l’aforru, l’austeridá páguenla los probes, por pidimientu amás de los oligarques de la UE y del FMI, que se curien pente medies de observadores y y la división del préstamu por tramu, por que’l gobiernu griegu cúriese muy muncho d’implementar eses midíes d’aforru qu’afonden na esplotación solo con una finalidá que ye la mesma cola que l’estáu español somete a los sos trabayadores: la de xenerar tranquilidá al inversores financieros pol baxu nivel y calidá de cobertoria y protección social que xeneren un clima favorable a la creación d’un capitalismu xavaz, hábitat col qu’el gangsterismou financieru atópase mas cómodu.

Poco estrema la situación griega cola española, solo que l’estáu español representa casi un 15% del PIB de tola UE mientres Grecia nun llega nin al 5%, polo que les midíes ante Bruxeles fueron mas rápides, una hecatombe española seria enforma mas perxudicial pal euru, eses midíes son les que lleven a la fuelga del 19-S.

2- Les reformes del gobiernu español son una agresión a la clase trabayadora ensin precedentes.

Les midíes españoles vien trazándose de forma publica yá dende fai mas de mediu añu.Per un sitiu, la reforma llaboral yá tuvo un anticipu allá pel mes de Febreru, asina que nel día 9 d’esi mes, róblose la contención de los xornales pa los próximos 3 años, cola posibilidá de retardar el cobru de les medríes apautaes, ente los firmantes taben les distintes patronales y los sindicatos españoles UXT y CCOO. L’alcuerdu recoyía xubíes del 1, 2 , y ente 1´5 y 2´5% pa los próximos 3 años; sicasí, los empresarios van poder dexar d’aplicar estes xubíes según la situación económica. Nesi mesmu documentu, los firmantes alcordaron mayor flexibilidá nes empreses dando asina mayor poder al empresariu en desterciu de los convenios colectivos, concesión de gran nivel fecha polos sindicatos del réxime abanderaos del actual modelu de negociación colectiva.

Ante estos alcuerdos, sintomáticos fueron les declaraciones del secretariu xeneral de la CEOE Gerardo Diaz Ferrán, que se felicitó de la moderación salarial ante una situación de crisis nes empreses y nun foi nin siquier capaz de citar una concesión de la patronal.

Lo mesmo supon l’aprorbación de la reforma llaboral ante los pidimientos de FMI, de la UE, de los poderes económicos internacionales públicos y privaos, Zapatero y el so gobiernu portáronse como auténticos alumnos aventayaos tal que lo fixo, ciertu ye que con mas retraso Georgios Papandreu en Grecia, cumplieron los sos deberes y rindieron mas cuentes de les pidíes. El PSOE s’esta portando como un autenticu partíu del capital financieru, nin siquier representa a esa clase media de la pequeña burguesía, esta sirviendo a magnates del calibre de Florentino Perez o Emilio Botin. Ensin dir mas llueñe, esta selmana pasada n’EEXX y aprovechando la so participación na Asamblea Xeneral de la ONU, Zapatero caltuvo un almuerzu de trabayu colos máximos representantes de grandes bancos, aseguradores y fondos d’inversión, como por citar dellos Soros, Citigroup, Morgan Stanley o Goldman Sachs, onde rindió cuentes de les reformes entamaes contra los trabayadores nel estáu español.

La reforma llaboral abarata’l despidu menguando les indemnizaciones o difumina’l conceutu de trabayador indefiníu, amontando la precariedá y la probeza, nun hai qu’escaecer qu’esta s’esta amontando inclusive ente los que tienen un empléu, mas del 40% de los trabayadores n’Asturies perciben un xornal per debaxo del estragal de la probeza. Ente les perlles de la nueva reforma llaboral atópase’l mayor poder dáu a les ETT a a les Axencies Privaes d’Allugamientu esaniciáu les sos restricciones como por casu les que teníen nel sector de la construcción.

O’l mayor control de los procesos d’incapacidá temporal de los trabayadores xustificáu nun presuntu fraude, control obsesivu que nun cuerre paralelu a la regulación de midíes qu’obliguen a los empresarios a cumplir la lexislación en materia de prevención de riesgos. Ente les intenciones de los impulsores d’esti testu hai una pretensión de centralizar la negociación colectiva en Madrid, colo que les reivindicaciones de los trabayadores asturianos se “tapecerán” nel espaciu del estáu español, cuntando cada vez menos nel marcu del capitalismu español.

Otru bloque fundamental de les agresiones que la oligarquía finaciera trata de llevar alantre contra’l nuesu pueblu ye en materia de pensiones. Zapatero tien como firmes avaladores a Emilio Botín del grupu Santander, y que figura ente los 700 mas ricos del mundu, a Francisco Gonzalez presidente del BBVA, al máximu responsable del bancu d’España Miguel Angel Ordoñez y a la mesma OCDE.

Toos los economistes y espertos aseguren que se trata d’una de les mayores agresiones a los derechos de la clase trabayadora. Los tecnocrates d’esta reforma ponen en tela de xuiciu el futuru del sistema publico de pensiones, ensin poner n’entredichu el sistema priváu, qu’en 2008 col españíu de la crisis na economía real, provoco una perdida importante nel patrimoniu de los fondos de pensiones; otra manera, el sistema publico de seguridá social nel estáu español amosó la so fortaleza con superávit de 8500 millones d’euros en 2009 y con un fondu de reserva creciente que yá cunta con 62200 millones. No que fai a los fondos privaos de pensiones 2009 termino con 84788´6 millones, baxando a 76366´2 millones nel primer trimestre de la crisis. En 2007 foi la cantidá mas elevada dende 1988 algamando los 85842´3 millones.

El Pactu de Toledo en 1995 viéndese como escurre de garantía de sistema publico de pensiones nel futuru, sicasí, nunca mas llueñe de la realidá, los fondos privaos de pensiones multipicaronse por 8 dende esi añu mientres pa les pensiones publiques endureciéronse les condiciones p’aportar a elles. En 1995, el gastu de pensiones contributives en relación al PIB nel estáu español asitióse nun 8´3%, en 2008 amenorgóse al 7´8%. Otra de les consecuencies del Pactu de Toledo ye’l fechu de que 7 de cada 10 pensionistes cunten con unos ingresos asemeyaos al Xornal Mínimu Interprofesional XMI y un 90% nun devasa l’estragal de la probeza.

Los oligarques del capital español xustifíquense plantegando cuestiones como la medría del gastu de les pensiones, suponiendo qu’eso fuera ciertu, dende la esquierda anticapitalista deféndese l’equilibriu pela vía de los impuestos, lo mesmo valdría pa les prestaciones por desempléu. Sicasí, los impuestos si valen pal so gastu militar, la so Casa Real, los sos trenes d’alta velocidá,… , Pero en nengún casu pa garantizar los derechos de la clase obrera.

Toos estos ataques al sistema de pensiones tradúcense a un retrasu na edá de xubilación a los 67 años d’edá, tamién n’amenorgar les condiciones pal accesu a les pensiones de vilbedá. L’estáu español donó a los sos bancos 320 mil millones d’euros pa saniar les sos cuentes ¿ nun podría garantizase esa mesma cifra de dineru publico, de toos, pa les pensiones nel casu de que fuera necesariu? Obviamente pa los capitalistes españoles, como nun s’atrevieron a llevar alantre una reforma integral en forma de privatización del sistema recurrieron al preséu del Pactu de Toledo, a partir del cualu fueron desenvolviendo una estratexa de meyora inesorable a la privatización. Nel estáu español dediquen 4 puntos menos del PIB que la media europea a les pensiones, amás mas de la metá de los pensionistes n’Asturies viven en situación de probeza, les muyeres son les que se lleven la peor parte.

En materia de pensiones, ye necesariu señalar el papel d’UXT y CCOO. Collaborando na so privatización traviés de los convenios, un aumentu salarial va pa les pensiones privaes, lleven años practicando y roblando esti tipu de polítiques. Casu flagrante de traición y sinvergonzonería, ye la estrañedá amosada por dambos sindicatos españoles cuando se presento públicamente esta reforma, cuando teníen información de primera mano nuna xunta selmana antes con Zapatero. Una reforma, que recordemos regula’l retrasu de la edá de xubilación a los 67 años, traten d’incluyir los 25 años pa calcular la pensión col consiguiente amenorgamientu directu de toles pensiones.

Pa la esquierda independentista y soberanista d’esti país tou esti tipu d’agresiones suponen un nuevu fraude al pueblu trabayador asturianu, sacrificando les rentes salariales, ensin nengún compromisu d’ameyorara nin caltener l’empléu, na que la nuesa clase social sigui pagando la crisis ensin ser la causante de la mesma. Ensin escaecer, que los firmantes de delles d’estes midíes son sindicatos españoles vendíos al capital que nun tienen de representar y asina nun lo faen a la clase obrera asturiana, lo que pa nós ye mas motivu de reclamar la soberanía y l’independencia nel so casu, pa poder tomar les nueses decisiones, ye nuesa obligación crear nueves ferramientes que nos faigan un país llibre, una d’elles ye crear un nuevu modelu sindical que supere l’actual , que sirva al nuesu pueblu y confronte con España y contra’l capital. Tamos ante un fraude de Zapatero y los sos amigos d’UXT y CCOO basáu na precariedá y l’abaratamientu del despidu plegaos ante la patronal, polo que’l llamamientu a la clase obrera asturiana ye a remontase.

Pa la ERA estos alcuerdos xustifiquen les movilizaciones pa denunciar el papel del dialogo social que sirve a los intereses de los capitalistes, los sindicatos oficiales conviértense na otra pata de la patronal, formen parte d’esta. Los trabayadores asturianos tenemos dos opciones remontanos o asistir como espectadores a la enésima agresión contra los nuesos derechos. La esquierda independentista llapada a les clases sociales esplotaes a la llucha y a la organización. El dialogo social nun sirve, ye necesariu confrontar y construyir un nuevu modelu sindical.

Per otru llau, ye necesariu qu’apostemos por crear instituciones propies como un Sistema Publico Asturianu de Seguridá Social con soberana capacidá normativa y financiera, equí tenemos de tener el control y la decisión sobre les cotizaciones y les prestaciones, crear modelos economicos propios desamarrando les contradicciones del capitalismu, avanzar al socialismu.

L’estáu español ufierta un modelu económicu inxustu ente los mas inxustos de toos los capitalismos, con un nivel de desenvolvimientu de los mas baxos na UE, asina por casu atópase nel club de los estaos con menor presión fiscal y por tantu con menos cobertoria social con un 37´1% del PIB con una diferencia de 8 puntos al respective de la media europea. Da la casualidá que los estaos como Dinamarca, Suecia o Bélxica estaos cola mayor presión fiscal son los que menor tasa de desempléu tienen; igualar esa presión fiscal al nivel européu equivaldría a recaldar mas de lo qu’agora se pretende recuperar a cuenta de los trabayadores. Otru indicador reflexu del grau de precariedá del capitalismu español ye la elevada tasa d’economía somorguiada y fraude fiscal que s’averaría al 25% del*PIB según dellos espertos, y que a escala mundial puede algamar los 15 billones d’euros y contra el qu’apenes s’actúa. Estos dos característiques vienen describinos los pocos deberes que s’imponen a les clases altes les rentes de trabayu tienen una tasa impositiva del 23% del IRPF, rétesles de capital a un 18% y les SICAV les rentes mas altes solo a un 1%, una amuesa mas de la falta de progresividá y lo inxusto del sistema fiscal español.

Esti cuadru que describimos ye un resume a les traces de la crisis nes sos principales dimensiones y les soluciones que dende les nueses posiciones polítiques ufiertamos al nuesu pueblu, los imperialistes agoraron reformar el so capitalismu, crear un nuevu sistema capitalista, ya inclusive crear una tasa bancaria col que pagar futures crisis, una especie d’impuestu al poder financieru comparable a la nunca executada Tasa Tobin. Fai yá munchos meses que toes estes propuestes fueron escaecíes con argumentos de qu’o ye a escala mundial y por consensu o nada sabedores de qu’esto ye imposible. Finada la cume del G8 sirvió pa esto mesmu.

3- El papel de los sindicatos oficiales.

Interesante ye tamién analizar el papel de los sindicatos oficiales del réxime, un papel que foi esamináu na presente esposición en base a aspeutos concretos. Sicasí, el fenómenu d’entreguismu, de ser una pilastra mas de les polítiques del capital y afondando acaldía mas nel proyectu constitucional español de pensamientu únicu tien enforma que ver cola asimilación de toos aquellos grupos políticos y sociales que dél día foron o s’allugaron nel campu de la esquierda revolucionaria. L’estáu español como’l restu d’estaos capitalistes funcionen como autentiques apisonadores que traten d’entartallar bien pente medies de la persuasión o la represión pa tratar d’aniquilar les lluches que puedan comprometer el so futuru o los sos intereses, la mayoría tristemente vencieron peles víes de persuasión, l’estáu español valióse d’un preséu bien poderosu pa malvar tou tipu de grupos d’esta naturaleza, trátase del financiamientu publica col qu’alimenten a organizaciones como los sindicatos UXT y CCOO. El financiamientu publica ye la meyor forma de mercar a la disidencia pa dexar de fadiar, fai yá munchos años qu’estos sindicatos, PCE, MC, ORT, LCR, …, por citar dalgunos de los exemplos mas llamativos, qu’abandonaron la defensa de la causa de los proletarios y la de los pueblos oprimíos per España, y asina d’esta forma cayer nel campu del pensamientu únicu, nel desiertu de los que sostienen el réxime. El financiamientu publica ye l’asimilación, frente a ella asítiase la resistencia.

4- Posición del ERA ante la fuelga xeneral.

Dalgunos preguntárense, non ensin razón, como la ERA puede sofitar una fuelga con asemeyaes convocantes. La xente de la esquierda independentista y soberanista d’esti país fai una reflexón que trata de llevar al so pueblu, en sopesando en tientes les razones que pueden traer de positivu al pueblu trabayador asturianu.Bien ye ciertu que los convocantes son enemigos del trabayadores asturianos, sicasí, nós vemos qu’estos sindicatos viéronse obligaos por unes circunstancies bien concretes a llevar alantre esti tipu de protesta, circunstancies del tipu de lo lesivo que pa los derechos de los trabayadores ye l’aprobación de la reforma llaboral, lo escandaloso de l’agresión a los nuesos intereses que tantos años y con tanto sudu y sangre consiguiéronse; pero tamién se ven obligaos pol fechu qu’un clima de llucha sindical que percuerre Europa, en Grecia, estáu francés, Italia, o Alemaña reproducen los casos de fuelgues y manifestaciones per parte de los sos respectivos trabayadores, seria bien escandalosu que los sindicatos españoles nun se sumaren habida cunta la falta d’escupulicios del Gobiernu español y los sos amigos del capital financieru. La ERA sofita la fuelga, que non a los sos convocantes y trata d’aprovechase d’esta situación, pa dota-y de conteníu propio, nacional y de clase, al empar que sumar fuerces pa la llucha na cai en defensa de los derechos de los trabayadores asturianos, cuantimás de los sectores afectaos de forma mas flagrante nestos últimos tiempos poles agresiones de los sos patronos como los emplegaos de “chupa-*chups” o del sector de la minería, por citar dalgunos de los exemplos mas llamativos nos últimos tiempos. Ye por ello, polo que, la ERA llama a la fuelga y a participar nes movilizaciones que nun tean convocaes polos amigos de los causantes de la crisis: CCOO y UXT.

Por peracabo, queríamos referinos a la llibertá de fuelga y a la llibertá de trabayar, argumentu bien maníu per medios de comunicación de la burguesía, políticos oficiales, empresarios de toa condición (grandes, pequeños y medianos), toos ellos contrarios a la fuelga xeneral. La llibertá de trabayar ye precisamente lo que defendemos los proletarios, pero defendémoslu tou l’añu, queremos trabayu, dignu y calidable, lo que nos sobren son esplotadores toa esa clase parasitaria que se lucra del esfuerzu y sudu de los demás. Ye interesáu ver a la patronal apelando a la llibertá d’allegar a los sos trabayos, al empar que fomenten y espanden la figura del esquirol, obreros sumíos na noria de la esplotación vense obligaos a trabayar entá compartiendo’l so compromisu cola protesta , ¿ cuantos trabayadores van tener que qu’allegar de forma obligada a los sos centros llaborales, so amenaces de despidu, de sanciones, so coacciones? Pel momento, tenemos conocencia d’empreses como MAS y MAS, o ALIMERKA que yá amenaciaron con despidos en casu de sofitar la xornada de fuelga xeneral, según denuncies de dalgunos de los sos emplegaos. Los capitalistes, na so enganía d’esplotación, defenden la llibertá de trabayar el día de la fuelga xeneral, pero nun tienen nenguna vergüenza en despidir y por tantu en coartar esi derechu cuando los venga en ganes.

La clase empresarial lleva yá sieglos entrenándose na esplotación, nel cinismu, na mayor de les sos hipocresies pa salvar los sos negocios cuantimenos, y espandilo nel meyor de los sos casos, ye por ello, polo que se convirtieron n’enemigos de la clase obrera y de too el pueblu por estensión. La fuelga xeneral convirtióse a lo llargo de la hestoria del movimientu obreru nuna de les formes de llucha mas eficaces, pente medies de ella paralízase la producción , esto ye, aténtase contra la célula primaria del capitalismu, contra’l so orixe, contra’l so raigañu, ye un sabotaxe a les coraes mesmes del capital. Bien ye ciertu, qu’esta fuelga xeneral, como les demás convocaes polos sindicatos oficiales tán bien apautaes y perdieron grandes virtualidaes, en gran parte pola política d’asimilación que practiquen los reximenes burgueses contra aquelles organizaciones que lluchen. Pero la fuelga esta ende, la nuesa xera ye da-y conteníu y atropar fuerces pa lluchar.

PUXA ASTURIES LLIBRE Y SOCIALISTA
PUXA LA CLAS OBRERA

PUXA LA LLUCHA Y LOS QUE LLUCHAN

ENSAME REPUBLICA ASTURIANA

Tamién te podria gustar