Portada Sociedá L’Audiencia Nacional refuga la solicitú del Gobiernu d’intervenir la SGAE

L’Audiencia Nacional refuga la solicitú del Gobiernu d’intervenir la SGAE

by redacción asturnews

L’Audiencia Nacional tornó esti martes el pidimientu del ministeriu de Cultura d’intervenir temporalmente la SGAE con refugu espreso de “l’autorización de remoción de los órganos de representación” de la entidá, que l’Executivu solicitara al traviés de l’Abogacía del Estáu.

Los motivos alegaos pol tribunal son de calter formal. La sala de lo contencioso-alministrativu de l’Audiencia envalora que nun tien competencia p’autorizar la intervención como midida cautelar. Y suxure que tal competencia correspuende a un xulgáu ordinariu. Tal como sorrayen los xueces, Cultura encamentó la intervención de la SGAE énte l’Audiencia Nacional aprovechando’l procedimientu ellí abiertu a raigañu del recursu qu’a entidá presentó contra l’apercibimientu previo y obligatorio– a la solicitú de tala intervención.

Nel so resolvimientu, l’Audiencia señala qu’esi procedimientu “nada tien que ver la intervención temporal o la remoción d’órganos” que pide’l ministeriu. Xuna intervención y remoción que namá pueden ser “posteriores a dichu apercibimientu”, añede.

El Gobiernu empecipió en febreru los trámites pa faese col control de SGAE arriendes de les múltiples irregularidaes que venía apreciando na so xestión y metanes sonaes batalles internes nel senu de la desprestixada institución. Y tou ello dempués d’años d’escándalos de corrupción y ensin que los consiguientes procedimientos xudiciales abiertos contra los presuntos responsable resolviérense por completu, nin tanto. Los motivos inmediatos de la solicitú d’intervención temporal de la entidá fueron, sicasí, la resistencia de los sos máximos responsables a modificar los sos estatutos p’afaelos a Europa y la renuencia a camudar les normes de repartida de recaldar por derechos d’autor

La SGAE y Cultura fixeron esti martes llectures bien distintes del autu de l’Audiencia. Mientres la entidá celebraba la decisión prácticamente como un trunfu, fontes ministeriales sorrayaben el fechu de que l’autu “nun entra na cuestión de fondu sobro si la intervención xudicial ye pertinente o non”. La organización xestora emitió una nota pola cual la so presidenta, Pilar Xuráu, espresaba “el so prestu pol resolvimientu de l’Audiencia Nacional” al empar que repitía “el so compromisu cola llegalidá vixente, la modernización de la sociedá y la defensa de los derechos d’autor de los 127.000 ceadores y editores que formen parte de la SGAE”.

La respuesta del ministru, José Guirao, foi contundente: “Los problemes que tenía la SGAE ensin arreglar sigue tener”, declaró en Lisboa. “L’autu refuga autorizar la intervención del Ministeriu por una cuestión formal, non de fondu”, destacó. Mientres la presidenta Pilar Xuráu celebra l’autu, Guirao avisa que va estudiar allegar a otres instancies xudiciales “si los problemes nun se resuelven cuanto antes”

A última hora, agora Cultura va estudiar allegar a otres instancies xudiciales “si los problemes nun se resuelven cuanto antes” de la que va esquizar “toles víes que la llei establez pa garantizar el correctu exerciciu del so deber de supervisión sobro l’actividá de les entidaes de xestión colectiva” de derechos de propiedá intelectual. Recordó’l ministeriu que “dende’l 15 de xunetu de 2018 los estatutos de la SGAE nun s’afaen a la Llei de Propiedá Intelectual”, motivu pol qu’el 27 de setiembre d’esi añu, el Gobiernu “decató a la entidá énte los incumplimientos llegales detectaos”. Unos incumplimientos que, “al nun correxise, motivaron el pidimientu d’intervención temporal a la Sala de lo Contencioso Alministrativu de l’Audiencia Nacional”.

Tamién te podria gustar