Portada Conceyos L’ATNL refuga la prohibición d’usar l’asturianu na Xunta

L’ATNL refuga la prohibición d’usar l’asturianu na Xunta

by redacción asturnews
Servicios de normalización

L’Asociación de Trabayadores de la Normalización Llingüística n’Asturies refuga dafechu la prohibición del usu del asturianu y del gallego-asturianu na Xunta Xeneral, iniciativa tomada pol PP d’Asturies col apoyu del PSOE, Ciudadanos y FORO y que dicen, ente otres coses, por razones de “llegalidá, opinión y creencies”, enchipándose y esbabayando pa más, pol “llogru consiguíu”.

Nun comuicáu de prensa asoleyáu esti miércoles, l’asociación diz que “los derechos nun puen ser nunca cuestión d’opiniones nin creencies sinón de respetu; tienen de tar fundamentaos nos principios de diversidá, llibertá y tolerancia ente otres munches coses y too pa facer de la nuestra sociedá una sociedá incluyente, democrática y plural. Pa ellos l’asturianu nun ye namás que daqué secundario, molesto, prescindible; una llingua p’arrequexar a momentos mínimos que lleven a un conformismu social que nun-yos abulte peligrosu”.

Y, na so opinión too esto ta fecho adrede: “cola intención de frenar y bloquiar un procesu de normalización llingüísticu real, efectivu y de convivencia que-y dea a la llingua asturiana y al gallego-asturianu prestixu enforma ente la ciudadanía. Negar los derechos ye dir contra tol valir democráticu d’una sociedá, pero envalentonase por ello ye manifestar l’actitú más agresiva, dictatorial, déspota y tirana p’hacia los que nun piensen como ellos. Con estes actitúes nunca se pue llegar a algamar un consensu sinón una confrontación que va a más. En viendo esto, ta claro que pa facer valir los nuestros de derechos llingüísticos como ciudadanos y ciudadanes d’Asturies nun hai otru marcu más efectivu y únicu que la oficialidá”.

Tamién te podria gustar