Portada Hestoria L’Atenéu Obreru remanez l’alcordanza de les víctimes de Mauthaussen

L’Atenéu Obreru remanez l’alcordanza de les víctimes de Mauthaussen

by asturnet

L’Atenéu Obreru de Xixón emprima mañana cola inauguración de la esposición “Las sombras de la memoria” les actividaes programaes en remembranza de les víctimes del campu d’esterminiu de Mauthaussen. Ente les actividaes programaes ta un viaxe al güei muséu del holocaustu pa participar nel actu d’aniversariu de la lliberación del campu polos aliaos, que per primer vez tendrá respaldu institucional del gobiernu asturianu cola presencia del director xeneral de Cooperación Rafael Palacios. Mauthaussen foi ún de los campos onde más republicanos españoles fueron esterminaos, ente ellos cientos d’asturianos.

La esposición que va poder contemplase dende esti viernes 29 n’adelantre nel Muséu Barjola de Xixón ye obra del fotoperiodista asturianu Pedro Timón Solinís presenta una amuesa de fotografíes hestóriques sobre l’holocaustu, que tenten ufiertar el marcu referencial de la videoinstalación cola que se complementen, un montaxe nel que los visitantes participen cola proyección de la so propia sombra sobre les imáxenes visualizaes.La videoinstalación consiste, específicamente, na proyección d’un DVD, editáu con diferentes imáxenes tanto fixes (fotografíes y dibuxos) como en formatu orixinal de vídeo y cine (16mm y Super8) y soníu alusivu al tema (grabaciones de discursos de políticos y militares relacionaos col tema y entrevistes a supervivientes españoles o familiares de los mesmos). Destamiente entamaráse un recorríu al través de la sala que provocará la proyección de la propia sombra del espectador sobre les pantalles repartíes en diferentes planos. Esti recorríu conducirá al visitante a altravesar les teles colgaes (pantalles) y asina alcontrase cola gran fotografía en color de María Cueto, vilda del deportáu asturianu en Mauthausen Víctor Cueto, que simboliza la memoria real.

Les actividaes del Atenéu Obreru pa remebrar el 60 Aniversariu de la Lliberación de Mauthaussen siguen esti miércoles 4 de mayu, a les 20.00 hores,nel Centru de Cultura Antigu Institutu de Xixón cola conferencia “Los españoles en los campos nazis. El genocidio, los testigos y la memoria”, a cargu del hestoriador Benito Bermejo. Una ofrenda floral énte’l momenumentu a los deportaos asturianos nos campos nazis na Sienda del Cervigón nel meudía del sábado 14 de mayu, valdrá pa roblar l’homenaxe.

Tamién te podria gustar