Portada Educación L’asturianu llega a 16.000 escolinos venti años depués de la so entrada nos colexos

L’asturianu llega a 16.000 escolinos venti años depués de la so entrada nos colexos

by asturnet

Unos 16.000 escolinos cursen anguaño l’asignatura de Llingua Asturiana, venti años depués de que l’asturianu entrare como materia de deprendizaxe nos centros d’enseñanza. Son númberos del conseyeru d’Educación, José Luis Iglesias Riopedre, qu’esti mediudía intervino en Xixón nel actu escolar central de la XXV Selmana de les Lletres Asturies y al que una representación del profesoráu -y pidió más compromisu efectivu cola educación n’asturianu.

Un pidimientu que Xosé María García, ún de los primeros profesores de Llingua n’Asturies, sintetizó en tres cuestiones al so xuiciu urxentes: Faen falta más llibros de testu pa deprender asturianu, los profesores han tener mayor estabilidá xeográfica y hai qu’axilizar la capacitación de los docentes. García acusó amás al Principáu de “torgar” la enseñanza n’asturianu na Educación Infantil -de 0 a 3 años- y tildó de “impresentable” el fechu de qu’estudiantes de Secundaria qu’escueyen cursar Llingua nun puean estudiar tamién un tercer idioma.

Riopedre retrucó con cifres. Na so alocución, que tamién tuvo llugar nel trescursu d’una folixa escolar nel colexu Evaristo Valle de Xixón, el conseyeru d’Educación y Ciencia del Principáu precisó que más de la mitá de los escolinos asturianos estudien anguaño Llingua, y fexo un diagnósticu dende la matemática de la situación nel conceyu más pobláu, Xixón: En Primaria, impártese asturianu en 33 centros, lo que supón en 94 por cientu’l total, mientres qu’en Secundaria la Llingua cúrsase en namás 10 institutos, el 77 por cientu.

Cifres nes que Riopedre s’apoyó p’asegurar que “too ye meyorable, pero ye indudable qu’hebio un compromisu de l’Alministración educativa col asturianu”. Según el conseyeru, hai que dir xubiendo escalones p’hacia la oficialidá como oxetivu “futuru, non inmediatu”.

Nel planu más prósimu nel tiempu, la Conseyería d’Educación ta a piques d’entamar una campaña p’animar a pas y mas a qu’apunten a los sos fíos a clases d’asturianu, coincidiendo cola apertura’l plazu de matriculación pal cursu llectivu 2004-2005.

Tamién te podria gustar