Portada Sociedá L’asturianismu reivindica Conceyu Bable como grupu imprescindible pa entender la sociedá d’anguaño

L’asturianismu reivindica Conceyu Bable como grupu imprescindible pa entender la sociedá d’anguaño

by asturnet

L’Asturies d’anguaño, nel so sentíu más ampliu, nun s’entendería ensin Conceyu Bable. Con esa reivindicación presentóse esti mediudía n’Uviéu un programa d’actos que “conmemora, non cellebra” el trenta aniversariu del collectivu qu’articuló el Surdimientu y que, según los promotores de la conmemoración, determinó en parte l’actual esistencia del Principáu d’Asturies como comunidá autónoma singular.

Según destacó el cantante Xune Elipe, ún de los organizadores de los actos que compareció güei pa presentar el programa conmemorativu -xunta Ismael González Arias y Nacho González-, los asturianos dében-y amás al llabor de Conceyu Bable la inclusión del artículu 4 del Estatutu d’Autonomía, el primer preceptu llegal qu’obligó a l’Alministración a alitar l’usu de la llingua asturiana.

“Como comunidá humana, non sólo no llingüístico, l’Asturies de güei nun s’entendería ensin Conceyu Bable”, proclamó Elipe. Y magar d’esa reconocencia, los organizadores del programa d’aniversariu de Conceyu recordaron que la situación de la llingua anguaño “ye crítica” y poro alvirtieron que “llevamos 30 años equí y si fai falta taremos otros 30 años más”.

Una misa cellebrada y cantada n’asturianu abrirá’l domingu la llista de les cellebraciones, a partir de les 20 hores, na ilesia parroquial del Cristu les Cadenes, n’Uviéu. El llunes habrá un alcuentru d’artistes plástiques en Xixón y na biblioteca d’El Fontán, n’Uviéu, abrirá les sos puertes una esposición de pegatines.

Depués de sendos recitales de Carlos Rubiera en Xixón y de tonada en L’Entregu, dambos el martes, el teatru Campoamor acoyerá el miércoles l’actu central, un conciertu de cantautores del Surdimientu coles entraes a un preciu simbólicu de 6 euros.

Un alderique con miembros de Conceyu Bable (xueves), dos conciertos folk y rock en Mieres (vienres y sábadu, respectivamente) y un recital poéticu d’autores del Surdimientu en Llanes (sábadu) piesllen el programa d’actos.

Conceyu Bable echó a andar nel añu 1974 cola revista ‘Asturias semanal’ como epicentru de les sos reivindicaciones y la defensa de la llingua asturiana por bandera. Na asociación confluyeron los pioneros del movimientu asturianista, que col pasu’l tiempu ramificóse n’estremaos collectivos y corrientes y vio aselecer la que ta considerada como la so organización fundacional.

Tamién te podria gustar