Portada Sociedá L’Asociación Internacional pa la Defensa de les Llingües Amenazaes considera insuficiente el Plan de Normalización

L’Asociación Internacional pa la Defensa de les Llingües Amenazaes considera insuficiente el Plan de Normalización

by asturnet

El XXI congresu de l’Asociación Internacional pa la Defensa de les Llingües y Cultures Amenazaes celebráu en Miranda do Douro ente los díes 22 y 24 de xunetu analizó la situación actual de la llingua asturiana tres la recién aprebación del Plan de Normalización. Nes sos conclusiones l’AIDLCM considera que les midíes aprebaes pol parlamentu asturianu nun garanticen la supervivencia del nuestru idioma.

Pa esti organismu non gubernamental el Plan elaboráu pola Conseyería de Cultura ye “enforma limitáu nos sos oxetivos y nun promueve’l marcu llegal afayadizu pa normalizar realemente la llingua propia de la sociedá asturiana”.

Tocante a la presencia del asturianu na enseñanza l’AIDLCM denuncia que la nuestra llingua “alcuéntrase nuna situación difícil non namás por mor de les midíes lexislatives insuficientes sinón amás por mor de la situación d’inseguridá y de precariedá de los enseñantes de llingua asturiana”.

L’organismu encamientea-y al gobiernu asturianu “pa algamar realmente la recuperación, el respetu al llibre usu de l’asturianu nuna sociedá moderna del sieglu XXI” la cooficialización del asturianu xunta’l castellanu en tol territoriu del Principáu. Al empar pide la ufierta xeneralizada de la enseñanza de llingua asturiana en tolos niveles educativos y la catalogación homologada de los puestos de trabayu pa enseñantes d’asturianu equiparándolos al del restu de les especialidaes pa garantizar la estabilidá necesaria na enseñanza del nuestru idioma.

Nel congresu de Miranda do Douro asistió Roberto González Quevedo en representación de l’Academia de la Llingua Asturiana

Tamién te podria gustar