Portada Hestoria L’aniversariu d’0chobre del 34 recupera la memoria hestórica de los represaliaos del franquismu

L’aniversariu d’0chobre del 34 recupera la memoria hestórica de los represaliaos del franquismu

by asturnet

La Fundación Juan Muñiz Zapico de CCOO súmase a los actos en remembranza da la revolución d’Ochobre del 34 cola esposición ‘Sueño de libertad’, una amuesa que fai un percorríu hestóricu dende la guerra civil hasta la transición al través de la esperiencia vital de los presos y represaliaos pol réxime franquista. Con esta esposición tenta recuperase la memoria de les víctimes de la dictadura y difundila ente les xeneraciones nueves.

L’amuesa entamada pola Asociación d’ex Presos y Represalios Políticos Antifranquistes traza una recordanza de la llucha pola llibertá de cientos d’homes y muyeres persiguíos polos vencedores de la guerra civil hasta’l fin mesmu del réxime de Franco. Los empiezos de la represión, la vida cotidiana nes cárceles, el trabayu clandestín de los represaliaos o los apoyos de solidaridá recibíos dende l’esterior son los exes pelos que s’encadarma la esposición

El fin de l’amuesa, en palabres del director de la Fundación Juan Muñiz Zapico, Benjamín Gutiérrez “quier presentar per un llau la llucha y el sufrimientu d’aquellos homes y muyeres, al empar de recordar la solidaridá que foi quien a despertar en tol mundu”. Na opinión del coordinador de l’amuesa n’Asturies la recuperación de la memoria hestórica d’esi tiempu “sigue siendo insuficiente al pesar de tolo que se fizo hasta agora y va selo siempre porque’l drama d’esos lluchadores nunca va poder ser lo bastante pagu con nengún reconocimientu”. Inda asina Gutiérrez considera necesario contribuir con iniciatives como esta a devolve-yos la dignidá a les víctimes del franquismu y reconocer el so papel fundamental na llucha pol remanecer de les llibertaes.

La esposición recueye fotografíes, documentos, prensa, poemes y cartes de los propios presos, asina como oxetos cotidianos de la vida carcelaria, un material qu’apurrieron los propios protagonistes de la represión al través de l’Asociación d’Ex Presos y Represaliaos Políticos Antifranquistes.

Pal director de la Fundación Juan Muñiz Zapico los actos del aniversariu de la revolución son un marcu afayadizu pa presentar esta amuesa, dao que “munchos de los represaliaos tres la guerra civil participaron nel movimientu revolucionariu y n’entrambes ocasiones la so llucha foi pola llibertá y pola defensa de la clas trabayadora”. Los mesmos actos y la esposición xúnense, a xuiciu de Benjamín Gutiérrez, “pol filu común de que son entamos de rescatar la dignidá de tolos que llucharon poles llibertaes nesti país, munchos d’ellos tovía vivos pa recordanos a toos la delda que tenemos col so llabor”.

‘Sueño de libertad’ va poder visitase hasta’l 15 d’ochobre na Casa Cultura de Riañu, Llangréu y del 18 al 29 d’ochobre na Casa Duró de Mieres.

Tamién te podria gustar