Portada Sociedá L’ALLA diz que l’actuación na Ría del Eo ye una imposición llingüística y responde a polítiques interesaes

L’ALLA diz que l’actuación na Ría del Eo ye una imposición llingüística y responde a polítiques interesaes

by asturnet

Tres la polemica actuación toponímica na Ría del Eo, camudando’l nome pol de Ría de Ribadeo, l’Academia de la Llingüa quiso denunciar lo que consideren una política interesada, que favorez inxustificadamente a una de les dos partes y que nun respeta la tradición llingüística y el sentir de los ciudadanos. “Les razones históriques y llingüístiques esgrimíes dende Asturies paecen nun pesar un res cuando dende Madrid traten d’imponer una política que s’alluga, oxetivamente, al marxe de les bones razones y de la convivencia”. Nestos terminos, nun comunicáu, espresó’l so descontentu la institución academica.

L’ALLA tamien punxo en tala de xuiciu la representatividá y el bon funcionamientu d’una “Comisión Geográfica Nacional”ne que nun participa nengún representante asturianu. La institución que preside Ana Cano calificó los fechos como un bon exemplu d’imposición llingüística, “ensin el mínimu respetu a la vecindá, a la tradición oral y a los fechos impuestos por una realidá xeográfica compartida”. Al mesmu tiempu, piden al Gobiernu del Principáu que se pronuncie a la escontra d’esta decisión y recuerda qu’estos fechos enxamás diben ocurrir si l’asturianu tuviera reconocía la oficialidá.

Tamién te podria gustar