L’ALLA anuncia’l programa de les XXIX Xornaes Internacionales d’Estudiu, qu’homenaxeen a García Arias

21 ochobre 04:33 2010 Imprimir

L’Academia de la Llingua Asturiana organiza por 29 añu consecutivu, les Xornaes Internacionales d’Estudiu, que van tener llugar na Facultá de Filolosía y Lletres, de recién creación pola fusión de les vieyes facultaes d’Humanidaes. El martes 2 de payares, a les 16:30 va inaugurase, cuntando darréu cola ponencia de “Los personaxes femeninos nel teatru asturianu” por Miguel Ramos Corrada. Trés cuartos d’hora más tarde Mª Cristina García García va estudiar “Delles constantes temátiques na poesía del Surdimientu. Una güeyada a l’antoloxía Palabres Clares”.

Pesllando la primer parte de la xornada Santiago Fano Méndez con un estudiu alredor de los cuentos tradicionales asturianos, tituláu “Un averamientu a la cultura asturiana al traviés de los cuentos de tresmisión oral na obra Contáronmelo pa que lo contara, de Milio’l del Nido”. La primer parte va cuntar con un alderique.

Tres la posa, la tarde va tar dedicada a la medicina y los usos llingüísticos nesti campu. A les seis y media Francisco Fernández-Guisasola Muñiz y Joaquín Fernández García van estudiar les “Cayíes y golpes nel llinguaxe coloquial asturianu”, siguiendo una comunicación de trés autores, Xosé Martínez González, Xuan Xosé Lastra Menéndez y Joaquín Fdez. García, col títulu “Plantes diurétiques y cardiotóniques na etnomedicina asturiana”.

La última comunicación de la segunda parte la tarde va tar al cargu de Joaquín Fernández García y Francisco Fernández-Guisasola Muñiz que van facer un repás pelos “Remedios d’orixe humanu na melecina popular asturiana (usu real y simbólicu)”.

Tres un nuevu alderique, Elisabeth Felgueroso López va comentar cuestiones alredor de “La muyer na tonada: representaciones de la muyer nes canciones tradicionales asturianes”, rematando la tarde a les 19:45, Xosé Ramón Iglesias Cueva con un trabayu sobre la presencia de la llingua asturiana n’l Eco de Avilés (1866-1868) y l’alderique posterior.

Segunda xornada: Filoloxía y futuru del asturianu.

El segundu día de comunicaciones de les Xornaes va tener por centru los estudios filolóxicos y el futuru del asturianu. A les 16:30 abre la xornada Xosé Lluis García Arias con un trabayu sobre les trminaciones asturianes en -uga, -úa. Darréu Xabiel Fernández García va comentar “Los llugares de pasu. Una aproximación antrópica cola toponimia”.

A les cinco la tarde Ángel Fernández Barredo y José Antonio Longo Marina van facer un averamientu hestóricu a la parroquia de Carda al traviés de la toponimia. Pela so parte, Cristina García Sampedro va falar na so comunicación sobre l’estudiu codicolóxicu d’El Libro del Prior. Celebrándose darréu un alderique sobres les cuestiones trataes.

A les seis y cuartu, dempués de la posa, Pablo Suárez García echa la so comunicación “Asturianu 2.0: l’asturianu énte la dómina dixital”, siguíu por Rubén Fernández Martínez con un estudiu sobres torgues y propuestes nel usu de la terminoloxía matemática na llingua asturiana. La xornada van pesllala María del Mar Martín Martín, cuntando la esperiencia de la Biblioteca virtual Mª Josefa Canellada: Lliteratura infantil y xuvenil (www.canellada.com); y Marta Mori d’Arriba que va estudiar na so intervención “La traducción nel sistema lliterariu asturianu”.

Xornada cabera: Homenaxe a Xosé Lluis García Arias.

La tercer y cabera xornada va dedicase a les ponencies de los filólogos internacionales convidaos. Gerold Hilty que tien preparada la ponencia “¿Existió en la lengua del siglo xiii un pronombre personal io/ia con la misma función que gelo/gela?”; Dieter Kremer que va dar llectura a “(R)espigando en la documentación altomedieval de León”; Jean Germain que va poner en cuestión “Les termes génériques à base dialectale dans l’odonymie officielle de Wallonie”; y l’académicu d’honor de l’ALLA, James Fernández McClintock que va tratar na so ponencia, la cabera de les xornaes, sobre “La presencia de lo categórico y la revitalización de la cultura”.

A les 19:45 celébrase un homenaxe al Profesor Xosé Lluis García Arias, que llega esti añu a la edá de xubilación como Caderalgu, dempués de qu’una decisión estraacadémica lu dexara ensin la Cátedra nos años ochenta. El filólogu, ún de los más prestixosos d’ente los romanistes, va siguir col so trabayu d’investigador y docente, pero l’ALLA quixo facé-y igualmente un homenaxe al que fuera presidente de la institución a lo llargo de venti años.

Programa completu de les Xornaes

  Categories:
Loading Facebook Comments ...