Portada Entrevista de la selmana L’actu institucional del Día de les Lletres va ser esti 2014 “muncho más colorista, próximu, modernu”, al son de Felpeyu

L’actu institucional del Día de les Lletres va ser esti 2014 “muncho más colorista, próximu, modernu”, al son de Felpeyu

by asturnet

L’actu institucional del Día de les Lletres va ser “muncho más colorista, próximu, modernu” y danzará al son de Felpeyu que va ufiertar el conciertu de pieslle con un repasu a la so perllarga vida nos escenarios. Asina polo menos camienta que va resultar la xornada cimera de la celebración del Día de les Lletres Xosé Antón González Riaño, l’académicu organizador de la Xunta Estraordinaria de l’ALLA que tamién fala del pasáu del actu y del futuru del mesmu nesta entrevista.

Qué significáu tien esti actu institucional depués de más de tres décades?

Home, a mi paezme que ye l’actu más solemne y simbólicu de tolos que faen a lo llargo l’añu p’amosar qu’Asturies tien una llingua propia que ye patrimoniu del Pueblu Asturianu y que los sos falantes tienen unos drechos pa con ella irrenunciables y qu’éstos namái puen exercese dafechu nun contestu d’oficialidá. Nel actu, lóxicamente, tamién se fai un repás de los llogros y dificultaes de la llingua asturiana nel últimu añu dende’l puntu de vista lliterariu, social, institucional…

¿Cómo foi evolucionando a lo llargo de los años?

Si faigo alcordanza, tengo que reconocer que los primeros actos yeren más entrañables, cenciellos, próximos… Toos camentábemos que los avances diben ser enforma más rápidos. Les circunstancies llevaron a que’l Día de les Lletres tuviere que ser una xornada más de denuncia y reivindicación… Pero toos ellos yeren, pa muncha xente, mui emocionantes.

¿Qué actu foi más emotivu de los que recuerdes?

Dende’l puntu de vista personal, lóxicamente, cuando yo tomé posesión como académicu de númberu, ¡yera yo bien mozu…! Otramiente, por exemplu, l’actu de fai dos años, cuando estremaos representantes de la sociedá civil xubieron al escenariu del Campoamor p’amosar el so compromisu cola llingua asturiana y cola Academia.

¿Y el más problemáticu o complicáu d’organizar?

Toos son revesosos porque entren en xuegu munchos factores. Quiciaves ún que se fexo n’Avilés -resultó perbién-, pero yera salir d’un mediu que yá tenemos conocíu y ello llevó los sos problemes loxísticos y organizativos… La verdá ye que siempres que salimos d’Uviéu, la xente del llugar respuende con un interés apavoriante…

¿Qué novedades presenta l’actu d’esti añu?

Pues van ser munches. Dende’l puntu de vista de la “puesta n’escena”, el cambiu va ser radical: muncho más colorista, próximu, modernu… En fin, nun voi adelantar más, pero sí aseguro que muncha xente va llevar una sorpresa, espero qu’agradable. Amás, l’actuación de “Felpeyu” tien tamién un significáu especial porque la última vez que’l grupu actuó nun Día de les Lletres taben ellí Igor Medio y Carlos Redondo…

Y ¿cómo te prestaría que fora’l del añu venideru?

Prestaríame que pudiéremos dar anuncia de verdaderos pasos alantre nel procesu de recuperación: presencia normal de llingua asturiana na RTPA, reconocimientu de la especialidá pal profesoráu de Primaria y Secundaria, fomentu y visualización de la lliteratura que se fai n’asturianu, usu a nivel institucional… Prestaríame tamién poder anunciar que se llogra un consensu ente les fuerces polítiques pa alcordar los finxos de la oficialidá… En fin, gustaríame poder falar de coses normales… como les que pasen n’otres comunidaes del estáu con llingua propia.

Tamién te podria gustar