Portada Sociedá L’actu del Día de les Lletres fairáse’l 6 de mayu nel Campoamor con delles novedaes

L’actu del Día de les Lletres fairáse’l 6 de mayu nel Campoamor con delles novedaes

by asturnet

L’Academia de la Llingua Asturiana ta acabante de dar anuncia qu’esti añu l’actu oficial del Día de les Lletres Asturianes fairáse’l día 6 de mayu, vienres, a les 20 hores nel Teatru Campoamo, con delles ya importantes novedaes con respeutu a les ediciones anteriores. Na solemne sesión académica, van tomar posesión como nuevos miembros de l’Academia Xosé Ramón Iglesias Cueva (académicu de númberu) y Marta Mori d’Arriba (académica correspondiente).

Arriendes del discursu institucional de la Presidenta de l’Academia de la Llingua Asturiana, habrá una actuación musical na que participarán el gaiteru José Manuel Tejedor y el grupu folk Lliberdón. Y llueu del actu académicu, habrá una espicha, abierta a la participación de tola xente, nel Restaurante La Gruta, con bailles y música asturiana.

La gran novedá d’esti añu ye qu’amás de lo anterior, nel actu académicu fadráse un homenaxe al traxe asturianu del país, polo que s’encamienta darréu d’ello a los asistentes que, na midida de les sos posibilidaes, lleven traxe asturianu como simbolización del so copromisu cola cultura d’Asturies.

El Día de les Lletres que celebra l’Academia de la Llingua Asturiana nun ye la única celebración nesa primera selmana de mayu alrodiu de la llingua y la lliteratura de nueso. Tolos años nesa selmana, la Conseyería de Cultura desendolca tamién una programación que lleva por nome Selmana de les Lletres y que davezu se dedica a destacar a un escritor n’asturianu.

Pero la edición d’esti añu, la XXVI edición de la Selmana de les Lletres va tar dedicada non a un escritor sino a tola poesía asturiana contemporánea dando asina esti añu un nuevu xiru col fin de proyectar na sociedá la lliteratura qu’anguaño s’escribe y remebrar el valor d’unos autores que tan construyendo dende los primeros años del Surdimientu un mundu referencial pal futuru del idioma. Como amuesa del calter universal y afayáu al so tiempu de les actuales lletres asturianes dos de los poetes más importantes d’Europa, Seamus Heaney y Luis García Montero, participen nos actos organizaos pola Conseyería de Cultura na primer selmana de mayu.

Después de venticinco ediciones dedicaes a l’alcordanza y homenaxe d’autores antiguos en llingua asturiana (cola escepción de les dos ocasiones nes que se dedicó a escritores contemporáneos fallecíos: Llorienzu Novo Mier y Andrés Solar), Cultura y Política Llingüística quieren dar un nuevu xiru a esta celebración aprovechando esta cita añal coles nuestres lletres pa difundir ente la sociedá l’interés de la lliteratura qu’anguaño se ta escribiendo y publicando n’Asturies. La calidá de los autores de poesía ye una amuesa del valor que presenten les lletres actuales y a ellos ta dedicada esta XVI Selmana embaxo’l títutu ‘Poesía en Movimientu’.

Más información sobro’l programa

Tamién te podria gustar