Portada Sociedá L’Academia tilda de “sumamente llamentable” el pasu atrás nos convenios del asturianu nos conceyos

L’Academia tilda de “sumamente llamentable” el pasu atrás nos convenios del asturianu nos conceyos

by asturnet

“Sumamente llamentable”. Nesos términos define la presidenta de L’Academia de la Llingua Asturiana, Ana Cano, la situación creada na normalización del asturianu nos conceyos, depués que la Conseyería de Cultura, Comunicación Social y Turismu sustituyera los convenios pa crear nuevos servicios llingüísticos llocales por otra fórmula alministrativa considerada ‘a la baxa’ polos municipios.

N’opinión de la presidenta de L’Academia, tala decisión -tomada hai agora una selmana- supón rebaxar enforma les midíes plantegaes pol Gobiernu pa la promoción de la llingua asturiana, y vien a demostrar un argumentu que nun ye nuevu: “Nun ye posible facer una política llingüística seria ensin un marcu llegal que la sofite, y esi marcu ye’l de la oficialidá”, argumenta Cano.

La visión de la másima institución encargada de mirar pola salú del asturianu sigue siendo crítica col Executivu autonómicu que rixen en coalición PSOE ya Izquierda Xunida-Bloque por Asturies. Según Ana Cano, esi Gobiernu “nun dio nengún pasu alantre en serio pal futuru de la llingua” nel so primer añu de camín, y actuaciones como la paralización de los convenios con nueves oficines llocales de normalización demuestren que sedría “imperdonable” nun incluyir la coficialidá del asturianu na inminente reforma del Estatutu d’Autonomía del Principáu.

Según adelantó Asturnews na mañana’l pasáu martes, la Conseyería de Cultura determinó, nun alcuentru de trabayu cellebráu el vienres 2 ente la titular del departamentu, Ana Rosa Migoya, y los directores de Promoción Cultural y de la Oficina de Política Llingüística -Carlos Madera y Ramón D’Andrés, respectivamente- suprimir los convenios previstos pa crear nuevos servicios llocales de normalización y cambialos por subvenciones nominatives que sufraguen actividaes, non gastos de personal.

Mientres Madera sostién que’l cambiu débese a cuestiones de puru “encaxe alministrativu” y niega que la modificación vaiga retrasar la puesta en marcha de nueves oficines llingüístiques, los propios conceyos afectaos de mou inmediatu -el municipiu de Siero y les Mancomunidaes de la Sidra y del Cabu Peñes, que yá solicitaren firmar convenios con Cultura- falen de postergación, y el grupu parlamentariu d’Izquierda Xunida-Bloque por Asturies afirma que va tresllada-y la so “esmolición” pol asuntu a los sos socios socialistes nel Gobiernu autonómicu.

Magar que les perres concertaes acabarán aportando a los municipios, darréu se supere’l retrasu, nel entornu de los conceyos afectaos y en fontes consultaes del propiu Executivu asturianu interprétase la midida de Cultura como un duru güelpe a la Rede de Normalización nos Conceyos en favor d’actuaciones individuales con cada municipiu que debiliten un movimientu conxuntu favoratible al asturianu dende l’ámbitu llocal.

Madera sostién que’l frenu a los convenios de normalización llocal débese a “encaxe alministrativu”

Tamién te podria gustar