Portada Sociedá L’Academia reivindica’l so criteriu d’autoridá n’asuntos de toponimia

L’Academia reivindica’l so criteriu d’autoridá n’asuntos de toponimia

by asturnet

La presidenta de l’Academia de la Llingua Ana Cano reivindicó el trabayu y les competencies propies de la másima institución llingüística asturiana en materia de toponimia nel actu de presentación del mapa d’Asturies y los sos conceyos. Aludiendo a los llabores de l’actual Xunta de Toponimia Cano foi clara: “nenguna otra institución pue atribuyise, suplantar o amenorgar les competencies que la llei da a l’Academia” afirmó.

La presentación del mapa publicáu pola institución foi énte too una recordanza de la xera desenvuelta pola Academia dende los sos inicios en materia de recuperación toponímica y un avisu contra cualaquier intentu de cuestionar la so autoridá normativa nesti asuntu. Nun discursu cargáu de referencies temporales y documentales desque se formó en 1985 la primer Xunta de Toponimia, Ana Cano apoyóse nes diverses disposiciones llegales que señalen les competencies de l’Academia, pa xustificar l’abandonu del actual grupu de trabayu que lleva a cabu les xeres de recuperación toponímica.

Faciendo membranza de los anteriores intentos d’emprimar esti llabor per parte de los distintos gobiernos autonómicos afirmó: “a lo llargo d’estos venti años y munches hores de trabayu nin un solu topónimu del Principáu, nin unu solu, llogró aportar al Conseyu de Gobiernu de turnu p’algamar el preste que riquía pa ser oficial”.

Nun tonu más contundente y emocional, l’ex presidente García Arias -que declaró falar a títulu personal y en calidá de la so esperiencia en toles xuntes frustraes- quiso llamar l’atención sobro los verdaderos motivos, al so xuiciu, que puen facer zapicar l’actual Xunta: “nun se trata de meres discrepancies alrodiu de los topónimos”, manifestó rotundu: “puede tar tratándose de crear una estructura paralela a l’Academia, una Anti-Academia de la Llingua”. Ensin entrar a valorar la capacidá de los espertos en filoloxía de la Xunta de Toponimia García Arias cuestionó el que nun se tenga en cuenta l’autoridá de criteriu de l’Academia y tol llabor desenvueltu pola institución nesti campu.

En referencia a los responsables de la Conseyería de Cultura foi especialmente duru col xefe de la Oficina de Política Llingüística al que calificó de “fondamente deslleal” y de la so designación pal cargu dixo que “nun podía falase de diálogu poniendo como interlocutor a una persona qu’una de les partes nun considera idóneu pa dialogar”. Siempre falando a títulu personal, García Arias tamién tuvo palabres pa la conseyera Ana Rosa Migoya a la que encamentó “reflexonar y estremar lo que ye normalización y normativización” y qu’en materia d’esto último la única institución competente yera l’Academia.

La comparecencia de los académicos nun abarrotáu salón d’actos de Cajastur vien a escenificar un nuevu episodiu del desalcuentru frontal que la institución llingüística y la Conseyería de Cultura caltienen dende l’empiezu de la lexislatura del gobiernu presidíu por Areces y frutu del pautu algamáu colos sos socios d’Izquierda Xunida y Bloque por Asturies. La confrontación produzse nun momentu nel que l’executivu autonómicu acaba aprebar el so Plan de Normalización -refugáu pola Academia- y ta a puntu de dar validez oficial a les primeres revisiones toponímiques de los conceyos.

Tamién te podria gustar