Portada Política L’Academia propón a la presidenta la Xunta una llei “consensuada” como xida a la oficialidá nel Estatutu

L’Academia propón a la presidenta la Xunta una llei “consensuada” como xida a la oficialidá nel Estatutu

by asturnet

L’Academia de la Llingua presentó güei al parlamentu asturianu una propuesta d’aprobación de la oficialidá del asturianu na reforma del Estatutu d’Autonomía, al traviés d’una llei “consensuada” que desarrollaría los sos conteníos, y d’un acuerdu na cámara que diba fixar el presupuetu destináu a esti fin. Sigún informa Europa Press, la presidenta de l’Academia, Ana Cano, entregó’l testu de la propuesta a la presidenta de la Xunta Xeneral del Principáu, María Jesús Álvarez, al finar la sesión plenaria d’esta mañana, con intención de que la mesma seya tresllada a los grupos políticos que participen na redaición de la ponencia del nuevu Estatutu d’Autonomía.

Nel testu, entregáu plantéguense tres puntos. El primeru diz que “l’Estatutu d’Autonomía d’Asturies declara la cooficialidá del asturianu, xunto col castellán, de manera que se reconoz el derechu de los ciudadanos al so usu”.

Un segundu puntu esplica que “una llei del Principáu conseñará exautamente los conteníos que se-y quieren dar a la cooficialidá; ye dicir, el modelu d’oficialización. Tal llei habrá pautase poles fuerces polítiques parlamentaries ya inxerirá les fases de la so puesta en práutica”.

Por últimu, el tercer puntu esplica que “un acuerdu parlamentariu, robláu poles tres fuerces polítiques, va fixar, nun marcu de caltenimientu y estabilidá nel tiempu, el coste económicu de la cooficialidá o lo que ye lo mesmo, va señalar hasta ónde ye posible llegar económicamente na financiación d’esta figura xurídica”.

De la mesma manera, l’Academia ofreció “tola so capacidá y autoridá moral”, asina como la so “influencia social na collaboración coles instituciones” pa la puesta en marcha de la midida. Ana Cano destacó’l “tratu amable” d’Álvarez y anunció que la presidenta va proceder a treslladar la so propuesta a los grupos parlamentarios pa la so discusión.

Tamién te podria gustar