Portada Sociedá L’Academia denuncia énte espertos europeos la falta de compromisu col asturianu

L’Academia denuncia énte espertos europeos la falta de compromisu col asturianu

by asturnet

La consideración del asturianu como idioma non oficial ye la fonte última de los problemes cotidianos a los que s’enfrenta la llingua autóctona d’Asturies. Esa ye la conclusión final del alcuentru que l’Academia de la Llingua Asturiana mantuvo n’Uviéu con representantes del Comité de la Carta Europea de les Llingües Minoritaries, de visita n’Uviéu pa recoyer datos sobro la situación real de l’asturianu.

Según asoleyó ayeri l’Academia nuna comunicación pública, los espertos europeos -encargaos de velar pol cumplimientu de la Carta de les Llingües Minoritaries, ratificada pol Estáu español en 2001-, constataron ‘in situ’ que l’aplicación d’esi documentu ye “claramente negativa” no que cinca a Asturies y qu’entá faen falta abondes midíes institucionales p’algamar la normalización social del asturianu a tolos efectos.

La delegación europea, qu’aconceyó con miembros de L’Academia el pasáu miércoles, amosó especial interés poles posibilidaes d’aplicación de la Llei d’Usu y Protección del Bable / Asturianu, l’emplegu del idioma na alministración y el so usu y presencia nos medios de comunicación y nel sistema educativu.

En toes eses estayes, los representantes de L’Academia de la Llingua ufrió-yos a los visitantes documentación que prueba les “carencies básiques” que sufre l’asturianu, necesitáu de la declaración d’oficialidá, según la institución académica, pa sobrevivir nuna situación normal.

Tamién te podria gustar